ضرورت تولید و بسته بندی محصولات گلخانه‌ای با استاندارد‌های صادراتی در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: باید مراحل تولید تا بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به صورت زنجیره‌ای و بر اساس استاندارد‌های صادراتی صورت بگیرد.

حسین برزگر در نشست با فعالان سورتینگ، بسته‌بندی و صادرات محصولات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: انقلابی که در توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است تنها با رویکرد صادرات‌محور و دانش‌بنیان بودن به موفقیت خواهد رسید.

وی افزود: اکنون تولید محصولات گلخانه‌ای در ایران رونق پیدا کرده است و تقاضای مطلوبی از بازار کشور روسیه و نیز کشور‌های منطقه دارد.

برزگر اضافه کرد: باید از تولید تا سورتینگ و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به صورت زنجیره‌ای و بر اساس استاندارد‌های صادراتی صورت بگیرد در غیر این صورت در سال‌های آینده با تولیدات عظیم گلخانه‌ای بدون بازار روبرو خواهیم شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در زمان مطالعه، طراحی و بهره‌برداری از مجتمع‌های تولیدی در بخش کشاورزی مساله بازاریابی و صادرات تولیدات این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برزگر تصریح کرد: ایجاد تنوع در مجتمع‌های بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فراوری محصولات و بسته‌بندی، نقش مؤثری در موفقیت این مجتمع‌ها در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بخش باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی باید به صورت گسترده در راستای ارائه مشاوره به علاقمندان فعالیت در این حوزه اقدام کنند.

برزگر بیان کرد: اکنون توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان کشت برتر کشور به ویژه در استان‌های کوهستانی مانند چهارمحال و بختیاری مطرح شده است.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، دامپروری و سایر تولیدات این بخش، جزو سیاست‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار