آزادی ۲۹۴ زندانی غیرعمد به همت ستاد دیه اصفهان

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان گفت:با کمک ۸۹۴ میلیارد ریالی خیران استان زمینه آزادی ۲۹۴ زندانی از بند فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز گفت: اصفهانی‌ها امسال حماسه احسان آفریدند و در یک ماهه رمضان در قالب برپایی ۷۹ آیین گلریزان آزادی، سبب رهایی ۲۹۴ بدهکار مالی و محکوم پرداخت دیه غیرعمد را فراهم کردند.


اسدالله گرجی‌زاده با اشاره به اینکه غالب زندانیان آزاد شده سالجاری در شمار محبوسان رسوبی بودند، افزود: اتفاقی که ماه رمضان امسال رقم خورد این بود که تمام تلاش ستاد دیه استان اصفهان معطوف به استخلاص این دسته از محبوسان قدیمی یا به اصلاح رسوبی بود.


او با اشاره به اینکه امسال ۲۰ شهرستان در استان، میزبان آیین‌های گلریزان بودند گفت: با احتساب واریزی مخاطبان نیکوکار برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت»، در مجموع ۸۹۴ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال جمع‌آوری شد که تقریبا یک سوم این تعهدات به صورت نقد بود.


مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: هیچ محکمه ذیصلاحی با احراز این مورد که فرد مدیون صرفا بدهکار است و خلافکار یا احیانا جنایت‌کار نیست، در مسیر احیای حقوق شاکیان خصوصی تمایلی به صدور مجازاتی نظیر احکام حبس ندارد، اما در شرایطی در قبال برخی از پرونده‌ها به علت تعدد شکات، قاضی ناچار به صدور چنین تمهیدات قانونی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.