روسیه: غرب، اوکراین را به قبر رادیواکتیو تبدیل خواهد کرد

سفارت روسیه در واکنش به ارسال گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین تایید کرد غرب اوکراین را به یک قبر رادیواکتیو تبدیل می‌کند.

سفارت روسیه در لندن اعلام کرد، اظهارات جیمز هیپی، معاون اول وزیر دفاع انگلیس درباره استفاده از گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در اوکراین نشان می‌دهد که غرب یک قبر رادیواکتیوی را برای این کشور آماده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، هیپی گفته بود که لندن هزاران گلوله برای تانک‌های چلنجر ۲ از جمله گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف ارسال کرده، اما بر آن موضوع که این نوع گلوله‌ها در کجا و بر چه اساسی استفاده شوند، نظارتی ندارد.

سفارت روسیه در لندن خاطرنشان کرد که بیانیه معاون وزیر انگلیس نشان‌دهنده پوزخند بی‌رحمانه آنگلوساکسون‌ها در تشدید همه‌جانبه درگیری‌های نیابتی در اوکراین است که توسط آن‌ها به راه افتاده.

در بیانیه سفارت روسیه در لندن آمده است: اکنون کاملاً مشخص است که غرب برای این کشور نه تنها نقش یک پایگاه آموزشی نظامی ضد روسیه، بلکه یک محل دفن رادیواکتیو را تعیین کرده است.

این سفارت از مقامات انگلیس خواست تا با سپردن مسئولیت مهمات به نیرو‌های اوکراینی، در داشتن امید‌های واهی مبنی بر اینکه خشک از آب بیرون بیایند (در جنگ پیروز شوند)، تملق نکنند.

در ماه مارس، انگلیس برنامه‌های خود را برای انتقال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به همراه تانک‌های چلنجر به اوکراین اعلام کرد.

هنگامی که از چنین گلوله‌هایی استفاده می‌شود، گرد و غبار رادیواکتیو روی زمین می‌نشیند که بسیار سمی است و نمی‌توان آن را ضد عفونی کرد. استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به شیوع سرطان شود. نیرو‌های آمریکایی در عملیات طوفان صحرا در سال ۱۹۹۱، در بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ و پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که مسکو به استفاده از این گونه تجهیزات پاسخ خواهد داد. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه تصریح کرد اگر این اتفاق بیفتد، پایان بدی برای لندن خواهد داشت. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز استفاده از گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده را مظهر نسل‌کشی مردمی توصیف کرد که علیه آنها از چنین سلاح‌هایی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر صدام جای پوتین بود گرفته بود تمام اکراین رو.تمامشون فرار کردن .اینجا فرق مردم ما و دفاع مقدس و جانفشانی ها مشخص میشه.تمام دنیا پشت صدام بود.با احترام و ترس از صدام.نه مثل زلسنکی گدایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اکراین پنج میلیلرد سال عقبگرد خواهد کرد چون این عدد نیمه عمر عنصر اورانیوم در طبیعت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با عرض معذرت از خوانندگان عزیز . اوکراین به مستراح بیولوژیک و رادیواکتیو اروپا و امریکا تبدیل شده است .
آخرین اخبار