سه ماهه اول ۲۰۲۳ خونین‌ترین دوره برای فلسطینیان طی دو دهه گذشته

نماینده امارات در سازمان ملل، سه ماهه نخست ۲۰۲۳ را خونین‌ترین دوره در کرانه باختری اشغالی طی دو دهه اخیر دانست.

خلیفه شاهین المرر، سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی را به علت شمار زیاد شهدا و زخمی‌های فلسطینی در کرانه باختری اشغالی طی دو دهه اخیر خونین‌ترین دوره دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطینی امد، نماینده امارات در سازمان ملل متحد تأکید کرد قدس دارای جایگاه ویژه‌ای است که تعرض به آن جایز نیست و احترام به وضع تاریخی و حقوقی و احترام به قیمومیت اردن هاشمی بر مقدسات در قدس نیز بخشی از این جایگاه ویژه قدس است. 

وی گفت: کشورش از افزایش یورش‌ها و ویران سازی و آواره سازی فلسطینیان که موجب شعله ور شدن اوضاع است نگران است و تعداد قربانیان فلسطینی در سه ماهه اول سال کنونی میلادی به بیش از مجموع قربانیان سال گذشته رسیده که این مدت، خونین‌ترین دوره طی دو دهه گذشته بوده است.

المرر افزود: ماهیت مرحله آینده، زنگ خطر را در صورتی که اسرائیل به تقویت شهرکسازی و تأمین مصونیت حقوقی از آن‌ها و استفاده از شهرک نشینان به عنوان ابزرار دیگری برای تصرف هرچه بیشتر سرزمین اشغالی فلسطین ادامه دهد به صدا در می‌آورد. 

وی به حضور ۷۰۰ هزار شهرک نشین در ۲۷۹ شهرک که به ناحق بر روی زمین‌های اشغالی فلسطینیان ساخته شده است اشاره کرد و گفت: ۱۴۷ شهرک نیز بر اساس اعلام سازمان ملل متحد بدون مجوز است.

این مقام اماراتی بر لزوم حمایت از راهکار تشکیل دو کشور که جامعه بین المللی و شورای امنیت درباره آن اتفاق نظر دارند تأکید کرد و گفت امارات معتقداست جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد. همچنین وی  از رژیم صهیونیستی خواست فورا همه فعالیت‌های شهرکسازی را متوقف کند و به مسئولیتهایش بر اساس قانون بین الملل از جمله قانون بین الملل انسانی پایبند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار