جذب سرمایه برای توسعه نسل جدید میکرو LED و حسگر

یک استارت‌آپ فعال در حوزه توسعه «LED»‌ها و حسگرهای نانویی موفق به جذب سرمایه ۱۰٫۵ میلیون دلاری شده است.

 استارت‌آپی که هفت سال پیش تأسیس شد، بر چالش‌های فنی ساخت «LED» و حسگر‌هایی با اندازه‌های بین ۲ تا ۲۰ میکرون غلبه کرده و در صدد آن است که با این جذب سرمایه جدید، تعداد نیروی کار خود را در سه سال آینده بیش از دو برابر و بدین وسیله راه را برای تجاری‌سازی محصولات خود هموارتر کند.

رضا چاجی مؤسس و مدیرعامل یک استارت‌آپ  ایرانی گفت: حسگر‌های بسیار کوچک توسعه‌یافته کاربرد‌های آینده‌نگرانه زیادی خواهند داشت. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند حوزه‌های مختلفی از جمله زیست‌فناوری، مراقبت‌های بهداشتی، تولید پیشرفته و سایر بخش‌ها را متحول کند. نانوفناوری مقیاس‌پذیر برای نسل بعدی کاربردها، اساس کار شرکت ویوریل است.

تأمین مالی جدید که از سوی مرکز فناوری توسعه پایدار کانادا (Sustainable Development Technology Canada) و نهاد سرمایه‌گذاری انتاریو (Invest Ontario) ارائه شده، به سرمایه‌گذاری ۱۸٫۵ میلیون دلاری امریکا اضافه می‌شود که در آوریل ۲۰۲۲ جمع‌آوری شده بود. پیش‌بینی می‌شود که هزینه توسعه ۴۰ میلیون دلاری استارت‌آپ، بر اساس درآمد‌های این شرکت در سه سال آینده تأمین شود.

چاجی در این خصوص گفت: ما در حال افزایش تولید برای رسیدن به یک بازار راهبردی هستیم. سپس ما می‌خواهیم با چند شرکت کوچکتر در بازار محصولات مصرفی همکاری کنیم. ما فناوری پیشرفته‌ای را توسعه داده‌ایم که هزینه ساخت LED‌ها را کاهش دهد. انرژی مصرفی آن‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش، عمر آن‌ها را افزایش و تشکیل تصاویری واضح‌تر بر روی صفحات نمایش را ممکن می‌کند. آن‌ها در مقایسه با دستگاه‌های سنتی کارآمدتر خواهند بود.

بازار جهانی «micro LED»‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۹۲ میلیون دلار برآورد شد و انتظار می‌رود که این بازار تا سال ۲۰۳۰ میلادی، سالانه با رشدی ۸۰ درصدی همراه باشد. تأمین بحرانی «LED»‌ها و حسگر‌ها در سه سال اول همه‌گیری کرونا باعث شد تا برخی از شرکت‌ها برای تولید خود به آمریکای شمالی بازگردند.

چاجی در این خصوص گفت: فناوری ویوریل برای چاپ LED و حسگر‌های مورد نیاز برای بازار توسعه یافته است. این راه‌حلی مقیاس‌پذیر است که شما می‌توانید از آن در هر جایی استفاده کنید.

برچسب ها: استارت آپ ، نسل جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار