نوسازی مدارس‌ فرسوده در دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: مقرر شده تا با توجه به مقدار اعتبارات دولتی در راستای نوسازی مدارس فرسوده اقداماتی صورت گیرد.

امیر ظاهر طحان گفت: بخش دولتی برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز مدارس، نظیر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی تا حد توان کمک کرده و ما هم در این میان در تلاشیم تا خیرین را با خود همراه کرده و اولویت را هم به آن دسته از مدارسی اختصاص دهیم که نیاز به توجه بیشتری دارند.

به گفته او سال گذشته تعدادی تجهیزات تهیه و با حضور بخشداران تقدیم مدارس شد تا هم خدماتی که دولت ارائه می‌دهد مشخص و هم نیاز مدارس مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول می گوید: برخی از معلمان بر اساس توان و تجربه‌ی خود اضافه کاری را انتخاب می‌کنند، سال تحصیلی جاری با کمبود معلم مواجه نیستیم چرا که کمبود نیروی انسانی بر مبنای کلاس است و این در حالی است که تمام نیرو‌های ما در کلاس‌ها حاضر هستند. 

ظاهر طحان می‌گوید: فعلا درباره‌ی کمبود معلم برای سال تحصیلی پیش‌رو نیز نمیتوان آماری ارائه داد تا تکلیف بازنشستگان در شهریور ماه روشن شود.

 او در خصوص کمبود هنرستان و دبیرستان در مناطق گفت: ساخت دبیرستان در هر جایی باید با توجه به تعداد دانش آموزان باشد و البته باید بگویم در هیچ کجای این شهرستان جایی نیست که تعداد دانش آموزانش به حد کافی رسیده و دبیرستان نداشته باشند؛ چرا که ما سعی داریم عدالت آموزشی را بر اساس نیاز محصلان برقرار کنیم.

 به گفته او در حال حاضر هنرستان‌های تلاش و شهدای انقلاب در بخش مرکزی فعال و دو هنرستان دخترانه‌ی جدید نیز در شهر‌های سیاه منصور و منتظران در حال تاسیس است و به دبیرستان‌های بخش چغامیش نیز ابلاغ شده تا مقدمات هنرستان را برای دانش آموزان این منطقه فراهم کنند.

ظاهر طحان گفت: در بخش کشاورزی برای دختران هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته با وجودیکه روحیه‌ی دختران با گل و گیاه سازگارتر و بعضا علاقه‌ی خاصی به تحصیل در این رشته دارند؛ بنابراین باید به راه اندازی رشته‌ی کشاورزی بویژه در مدارس روستایی توجه بیشتری شود، زیرا دانش آموزان روستایی استعداد ذاتی بخصوصی در حرفه‌ی کشاورزی دارند و آموزش این رشته می تواند در تولید هر چه بهتر محصولاتشان کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.