کنفرانس بین‌المللی مطالعات علوم اجتماعی و انسانی در مشهد آغاز به کار کرد

دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات علوم اجتماعی و انسانی با موضوع پژوهش‌های میان رشته‌ای در پرتو زبان عربی و جریان‌های ادبی روز چهارشنبه و با حضور جمعی از استادان و دانشجویان ایرانی و عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

غلامرضا حسنی درمیان رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر اجرایی این همایش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دانشکده علوم تربیتی "ابن رشد" دانشگاه بغداد با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برای دومین بار به برگزاری این رویداد علمی همت گماشت تا به نتایج اثربخش و دستاورد‌هایی عملیاتی در این عرصه دست پیدا کند.

او افزود: مطالعات علوم اجتماعی و علوم انسانی با توجه به تغییر شرایط موجود و رفتار انسان در حال تغییر هستند و در نتیجه علوم ثابتی به شمار نمی‌آیند و دانش‌هایی نسبی هستند که گاه با تغییراتی همراه می‌شوند.

ئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد  ادامه داد: کنفرانس مزبور به بررسی تحولات جاری در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی می‌پردازد و با هدف غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش‌های پیش روی علوم اجتماعی و علوم انسانی برپا شده است.

حسنی با اشاره به محور‌های این همایش که بر اساس نسبیت آن‌ها به عنوان یک علم پدیدار می‌شود، بیان کرد: چالش فراروی این همایش بررسی این موضوع است که تحولات جدید و تغییرات پیش رو تا چه اندازه بر مطالعات علوم اجتماعی و علوم انسانی تأثیر گذاشته است؟

او تصریح کرد: این همایش در محور مطالعات زبانی و ادبی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، مطالعات تاریخی، مطالعات جغرافیایی، مطالعات اجتماعی و فلسفی، مطالعات توسعه پایدار و کیفیت و آموزش به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

ئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد  تاکید کرد: در این همایش از ۲۵۳ مقاله دریافتی تعداد ۱۵۱ مقاله پذیرش شده است که ۱۱۰ مقاله آن به زبان عربی و مابقی مقالات پذیرش شده به زبان فارسی، انگلیسی و کردی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.