دیدار جمعی از مسئولان استان یزد با خانواده شهید منتظر قائم

جمعی از مسئولان استان یزد با خانواده شهید منتظر قائم دیدار کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد در دیدار  با خانواده شهید منتظر قائم که با همراهی سردار زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر یزد و رئیس بنیاد شهید استان صورت گرفت، شهید منتظر قائم را از افتخارات استان و شهادت او را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: این شهید اولین شهید در راه مبارزه مستقیم با نفوذ آمریکاست که مظلومانه به شهادت رسید.

او با تاکید بر ادامه راه و آرمان‌های شهدا افزود: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از وظایف مهم فرهنگی و رسالت بزرگیست که از این طریق باید به نسل جوانمان مفاهیم استکبار ستیزی، ارزش‌های انقلابی و مقاومت را یادآوری کنیم.

در این مراسم همسر شهید منتظر قائم نیز برخی از خاطرات شهید و عملیات‌هایی که این شهید بزرگوار در آن‌ها شرکت نموده بود، را بیان کرد.

شهید محمد منتظر قائم اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد است که در پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹ در حمله نظامی این کشور به صحرای طبس به فیض شهادت نائل آمد.

پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ بالگرد‌ها و هواپیما‌های آمریکایی وارد فضای پروازی ایران در صحرای طبس شدند که چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آن‌ها بر اثر مشکل فنی و وقوع توفان شن، دچار سانحه و در نهایت این اقدام متجاوزانه آن‌ها با شکستی سخت و خسارت بار همراه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار