تامین زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در کردستان انجام شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هم اکنون برای ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در استان زمین تامین شده و در حال ساخت است.

جهانگیر الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: برابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ۶ ماهه اول امسال برای تمام افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تایید نهایی شده اند، زمین تامین می شود.

او اضافه کرد: برای افراد ثبت نامی تایید شده در طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۵ گروه شامل ساخت توسط دولت ،خودمالکی ،استیجاری، بافت فرسوده و مسکن روستایی در حال تامین زمین هستیم.

الیاسی ادامه داد : تعهد دولت برای ساخت مسکن در کردستان( ساخت توسط دولت ) ۳۶ هزار و ۸۰۰ واحد است که هم اکنون هفت هزار واحد در حال ساخت بوده و برای ۱۳ هزار واحد دیگر نیز زمین تامین شده و در حال تعیین پیمانکار برای آماده‌سازی و واگذاری است که با این تعداد، واحد های در حال ساخت ۲۰ هزار واحد می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان از برنامه ریزی برای تامین ۲۱ هزار واحد خبر داد و گفت: به همین منظور مراحل بازنگری طرح جامع شهر ها در حال انجام است که به محض بازنگری توافقات لازم انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد :هر آنچه که ما تعهد داریم برای متقاضیان تایید نهایی شده تحقق پیدا می‌کند.

الیاسی گفت: اکثر اراضی مازاد دستگاههای اجرایی تملک و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و در خصوص بعضی از دستگاه ها همچون مراکز آموزشی که دغدغه هایی برای آینده دارند، مذاکرات اولیه انجام و با لحاظ تمام دغدغه ها ، اراضی مازاد تملک خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.