افزایش ۵۷ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای

استاندار گیلان گفت: امسال قیمت خرید برگ سبز چای میانگین ۵۷ درصد افزایش یافته است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه) در مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای در روستای کتشال پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان (پایتخت چای ایران) حضور یافت.

او با ابراز خرسندی از حضور در جمع چایکاران به مناسبت آغاز برداشت برگ سبز این محصول راهبردی گفت: به کشاورزان چایکار توصیه می‌کنیم تا برداشت چای را به صورت مکانیزه انجام دهند، این مهم موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید می‌شود.

استاندار گیلان افزود: دولت سیزدهم امسال با افزایش قیمت خرید برگ سبز چای برای حمایت از تولید در راستای برنامه راهبردی کشور و شعار سال (مهار تورم رشد تولید) اقدام کرده است.

عباسی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک و ۶۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه ۲ در سال جاری نسبت به پارسال گفت: امسال قیمت خرید برگ سبز چای میانگین ۵۷ درصد افزایش یافت.

او تصریح کرد: علاوه بر این افزایش قیمت در خرید برگ سبز چای که دولت تعیین کرده، ۲ تا ۵ هزار تومان نیز کارخانجات برای خرید از چایکاران افزایش قیمت دارند ضمن اینکه به بیمه کشاورزی این محصول اهتمام می‌شود.

مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای ۱۴۰۲

سال گذشته قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلو ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده بود که امسال افزایش داشته است.

مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای ۱۴۰۲

استاندار گیلان همچنین امروز در جمع باغداران چای شهرستان لنگرود و تعدادی از کارخانجات چای نیز حضور یافت و در آیین برداشت برگ سبز چای در این منطقه از استان شرکت کرد.

عباسی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت را حمایت از شالیکاران و چایکاران در استان‌های شمالی دانست و گفت: در سال رشد تولید و مهار تورم، سرمایه‌گذاری در صنعت چای یکی از راه‌های رشد اقتصادی و مهار تورم در کشور است لذا این حلقه زنجیر میان تولید کننده چای، کارخانجات و سرمایه‌گذار باید ایجاد شود.

مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای ۱۴۰۲

او با تأکید بر لزوم توجه به توزیع به موقع کود شیمیایی در بین چایکاران افزود: یکی از دغدغه‌های چایکاران در چند ماه گذشته توزیع به موقع کود‌های شیمیایی بود که این مسئله بررسی و بازنگری شد تا در زمان مقرر در اختیار چایکاران قرار دهند.

مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای ۱۴۰۲

استاندار به نقش شرایط اقلیمی و جغرافیایی در میزان توزیع کود شیمیایی به چایکاران اشاره و تصریح کرد: کارشناسان سازمان چای بر اساس نوع خاک، شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پس از بررسی‌های به عمل آمده، میزان کود شیمیایی مورد نیاز را در اختیار چایکاران قرار می‌دهند.

مراسم رسمی آغاز برداشت برگ سبز چای ۱۴۰۲

برداشت برگ سبز چای هر سال از اول اردیبهشت تا ۳۰ مهر ماه در ۳ مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.