ثبت ۵ هزار و ۱۷۲ واقعه طلاق در سال گذشته

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : با توجه به ثبت ۵ هزار و ۱۷۲ واقعه طلاق در سال گذشته این آمار نشان دهنده توقف رشد طلاق در استان است.

صادق خدادادیان مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : طبق آمار‌های ثبت‌شده در سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۴ هزار و ۲۶۲ ولادت در سطح استان به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته به میزان ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: کاهش تولد هشدار بزرگی برای پیری جمعیت است چرا که سالمندی جمعیت عواقب متعددی به دنبال دارد لذا در این باره باید اهتمام جدی دولتمردان به حمایت از سیاست‌های جمعیت و افزایش فرزند صورت گیرد.

وی بر اساس آمار رسمی ثبت شده تعداد ۱۲ هزار و ۴۴۸ فوت در استان به ثبت رسید که نسبت به سال قبل ۱۹.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد چرا که در سال‌های گذشته آمار مرگ و میر بدلیل بیماری کرونا بالا بود.

این مسئول با توجه به ولادت ۲۴ هزار و ۲۶۲ نفر در استان گفت: بر این اساس نسبت جنسی بدو تولد در استان کرمانشاه برای سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۱۲ است به عبارتی در ازای تولد هر ۱۱۲ پسر، تعداد ۱۰۰ دختر متولد شده است.

خدادادیان از ثبت ۱۵ هزار و ۷۹۲ مورد واقعه ازدواج خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۱۷۲ واقعه طلاق ثبت شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با توجه به آمار ۱۲ هزار و ۴۴۸ مورد فوت افراد، تصریح کرد: بر این اساس هر ساعت ۱.۴ نفر ثبت و به ازای هر ۱۴۴ مرد تعداد ۱۰۰ زن فوت می‌کند. 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص فراوانی اسامی افراد گفت: آراد، آیهان، محمد، کارن و آرسام محبوب‌ترین نام‌های انتخابی والدین برای فرزندان پسر هستند. 

وی خاطرنشان کرد: اسامی رستا، نیلا، آوین، هانا و آوا بیشترین فراوانی انتخاب در بین دختران بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.