شکارچیان متخلف در دشتی دستگیر شدند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سه متخلف شکاروصید در حوزه شهرستان دشتی دستگیر شدند.

عبدالرحمن مراد زاده گفت: با گشت زنی محیط بانان در تعطیلات ایام عیدفطر یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی با همکاری یگان حفاظت اداره کل سه نفر متخلف شکاروصید را که در حوزه شهرستان دشتی اقدام به تخلفات شکاروصید نموده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 وی در ادامه اظهار داشت: از متخلفان یک قبضه سلاح pcp و تعداد ۲۱ قطعه پرنده تیهو و سایر ادوات، کشف و ضبط گردید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص استفاده از سلاح‌های بادی pcp توضیح داد: برابربا آخرین دستورالعمل اجرایی ساماندهی سلاح‌های پی. سی. پی (pcp) در سال ۱۴۰۱ استفاده مجاز برای این گونه سلاح‌ها با قدرت پایین‌تر از ۴۰ ژول می‌باشد و ضوابط اخذمجوز، حمل و نگهداری و نقل و انتقال اسلحه pcp همانند سلاح شکاری در مراجع سه گانه صدور مجوز شامل ساحفاجا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراجا (برای کارکنان فراجا) انجام می‌گردد و متقاضیان باید برای اخذ مجوز به این مراجع سه گانه اشاره شده مراجعه نمایند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر تکمیل این خبر تشریح کرد: فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش است و شکار در این فصل اقدامی ناجوانمردانه محسوب می‌شود. طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم می‌باشد.

عبدالرحمن مرادزاده افزود: داشتن مجوز حمل سلاح شکاری به تنهایی برای شکار حیات وحش کافی نمی‌باشد و شکاروصید هرکدام از گونه‌های جانوری در فصول مجاز نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

وی گفت: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند. یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.