حزب اراده اردن: بازداشت نماینده اردنی را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی حزب اراده اردن، تاکید کرد این حزب، جزئیات اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت «عماد العدوان» نماینده اردنی را پیگیری می‌کند. 

طارق المؤمنی با تاکید بر اینکه حزب اراده اردن، جزئیات اشغالگران اسرائیلی در بازداشت عماد العدوان را پیگیری می‌کند، افزود: اطلاعاتی که فعلا در دسترس قرار دارد، مربوط به روایت‌های غیرموثقی است که اشغالگران منتشر کردند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، المومنی درباره تلاش اسرائیل برای سوء استفاده از این ماجرا با هدف صادر کردن بحران داخلی هشدار داد و خاطر نشان کرد: همه نهاد‌های اردنی برای حفظ سلامت این نماینده اردنی تلاش می‌کنند. 

از سوی دیگر، کمیته ملی اسیران و مفقودالاثر‌های اردنی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، بازداشت عماد العدوان را محکوم و تاکید کرد حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین و حق آن در مقاومت، وظیفه ملت اردن است. 

این کمیته با صدور بیانیه‌ای از دولت اردن خواست، آزادی فوری این نماینده اردنی را پیگیری کند و رژیم صهیونیستی را برای آزادی ۱۹ اسیر اردنی و مشخص کردن سرنوشت ۳۴ مفقود الاثر اردنی، زیر فشار قرار دهد.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که «عماد العدوان» نماینده پارلمان اردن را به اتهام تلاش برای وارد کردن ۲۰۰ قبضه سلاح و ۱۰۰ کیلو طلا به سرزمین‌های اشغالی بازداشت کرده است.سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی است که ارزیابی های کنونی حاکی است این نماینده برای پول چنین کاری انجام داده است.

به دنبال بروز این تنش سیاسی، نمایندگان پارلمان اردن خواستار موضع گیری قاطعانه و جدی دولت این کشور در برابر رژیم صهیونیستی شدند. اندریه مراد الحواری، یکی از نمایندگان پارلمان اردن در این خصوص گفت: روایت جعلی رژیم غاصب صهیونیستی درباره دلایل بازداشت «عماد العدوان» نماینده پارلمان این کشور را نمی پذیریم چرا که این رژیم براساس منافع و اهداف مورد نظر خود داستان سرایی می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار