فضا و شرایط برای توسعه ورزش در چهارمحال و بختیاری مهیاست

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: فضا و شرایط برای توسعه ورزش در استان مهیاست و حمایت مسوولان ارشد و ورود جدی بخش خصوصی و صنایع می‌تواند فضای توسعه ورزش استان را بیش از پیش مهیا کند.

عبدالله جهانبخشی ضمن گرامیداشت اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی و روز شهدای ورزشکار گفت: امنیت و وجود فضای مناسب برای توسعه ورزش را مدیون رشادت شهدا هستیم و ایثار و فداکاری آن‍‌ها را نباید فراموش کنیم.

وی ادامه داد: ۳۷۵ شهید ورزشکار در چهارمحال و بختیاری از رشته‌ها و هیات‌های مختلف ورزشی وجود دارند که نشان از نقش مهم این قشر در بزنگاه‌های تاریخی کشور دارد و شهدا الگوی جوانان هستند و برگزاری یادواره‌ها به جوانان علاوه بر درس شهادت و ایثار روحیه ورزشکاری را نیز آموزش می‌دهد و برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های معاونت توسعه امور ورزش استان در سال‌جاری است.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: امروز فضای توسعه ورزش در چهارمحال و بختیاری مهیا است و شورایعالی ورزش و تربیت بدنی استان که عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیر در خصوص ورزش چهارمحال و بختیاری است ۲۷ آذر سال گذشته بعد از سه سال وقفه به ریاست استاندار برگزار شد که نشان از توجه دولت سیزدهم به مقوله ورزش دارد.

وی تصریح کرد: استاندار در هفته تربیت‌بدنی نشستی با اعضای هیات‌های ورزشی استان داشت که در آن هیات‌های ورزشی مشکلات خود را بیان کردند و مقامات استانی در جریان مشکلات و کمبود‌های ورزشی استان قرار گرفتند.

وی افزود: حمایت مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و ورود جدی بخش خصوصی و صنایع می‌تواند فضای توسعه ورزش در چهارمحال و بختیاری را بیش از پیش مهیا کند و در صورتی‌که هریک از صنایع استان به یک رشته ورزشی معرفی شوند تا آن ورزش تحت حمایت صنایع و بخش خصوصی قرار بگیرد می‌توانیم شاهد رشد زیاد ورزش در مدت زمان کوتاهی باشیم.

جهانبخشی اظهار کرد:خوشبختانه پارسال اقدامات خوبی برای توسعه ورزش چهارمحال و بختیاری انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که برای رسیدن به ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته تا انتهای سال صورت گرفته بود، برای نخستین بار تعداد ورزشکاران سازمان یافته اُستان به ۴۵ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ هزار ورزشکاران سازمان یافته استان شامل مربی و ورزشکار دارای بیمه ورزشی هستند که زیر نظر ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهر‌های استان مشغول فعالیت هستند و علاوه بر‌ای تعداد نزدیک به ۷۰ هزار ورزشکار در رشته‌های ورزش‌های همگانی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند، که با توجه به جمعیت یک میلیونی استان به یک شاخص رضایت‌بخش در سطح ملی دست یافته ایم.

وی تاکید کرد:این میزان ورزشکار فعال از بسیاری از استان‌های دیگر بالاتر است و البته باید به دنبال افزایش این شاخص باشیم و هیات‌ها ورزشی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و هیات‌های ورزشی نقش مهمی در ترویج و اشاعه ورزش دارند.

وی تصریح کرد:پارسال تکمیل چارت سازمانی هیات‌های ورزشی استان در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار داشت و امسال نیز این مهم دنبال می‌شود و همه ۵۰۰ هیات ورزشی فعال استان باید دارای کمیته‌های داوران، خزانه‌دار و اعضای هیات رییسه باشند.

وی اظهار داشت:باشگاه‌ها در کنار هیات‌های ورزشی رکن مهم دیگر در توسعه ورزش استان هستند و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی صدور پروانه فعالیت باشگاه‌ها در چارچوب آیین نامه هیات‌های ورزشی نظارت کامل بر عملکرد آن‌ها دارد.

معاون توسعه امور ورزش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نظارت اداره کل ورزش و جوانان بر باشگاه‌ها در چارچوب آیین نامه هیات‌های ورزشی انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف از سوی هر باشگاه دارای مجوز، متناسب با آیین نامه به تخلفات آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط دارید دروغ پخش می کنید من و تعدادی از دوستان هر روز بعد از ظهر ها برای انجام ورزش پیاده روی و گاهی اوقات دویدن به مجموعه ورزشی تختی شهرکرد می رویم اما مسولین ورزشگاه به بهانه های مختلف درب ورودی پیست دو و میدانی را قفل می کنند و اجازه ورود نمی‌دهند بار ها پی گیری کرده‌ایم ولی فایده ندارد بیشتر اوقات روی سکوهای سیمانی کنار پیست پیاده روی می کنیم کسی نیست که به حرف ما گوش بدهد چه مسولین با درایت و فهیمی داریم