گروه‌های تروریستی مخالف دولت، آتش بس در شمال سوریه را نقض کردند

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه از حمله گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

اولگ گورینف، معاون رئیس مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه گفت: روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب شاهد دو بمباران به مواضع ارتش سوریه از سوی گروه تروریستی حزب اسلامی ترکستانی در استان ادلب بودیم.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، گورینف در این باره افزود: فرماندهان گروه تروریستی هیأت تحریرالشام در کنار فرماندهی موسوم به دولت نجات سوریه از کمک‌های بشردوستانه که برای ساکنان غیرنظامیان این مناطق اختصاص داده شده است، به نفع خود مصادره می‌کنند.

این مقام روس مدعی شد: آخرین سری کمک‌های بشردوستانه که با نظارت سازمان ملل متحد روز گذشته در دهستان «سرمدا» در استان ادلب» تحویل داده شد، بین افراد مسلح و خانواده آن‌ها توزیع شده است.

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه ۱۶ فروردین ماه سال جاری نیز از حمله عناصر گروه تروریستی "جماعت حزب اسلامی ترکستانی" به منطقه کاهش تنش در شمال سوریه خبر داد. سه نوبت نقض آتش بس از گروه تروریستی "جماعت حزب اسلامی ترکستانی" را ثبت کرده که یک مورد آن در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه بس نیست جنگ داخلی لطفا به خاطر مردم وکشورتون صلح کنید ،زنده و پیروز باد ارتش سوریه
آخرین اخبار