انگلیس ۵ مقام روس را تحریم کرد

انگلیس از تحریم پنج مقام روسیه در ارتباط با پرونده یکی از چهره‌های مخالف دولت مسکو خبر داد.

انگلیس روز جمعه یک قاضی روس و چهار نفر دیگر را در ارتباط با پرونده ولادیمیر کارا مورزا تحریم کرد. او این هفته به دلیل خیانت و سایر جرایم به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش رویترز، کارا مورزا، یک سیاستمدار اپوزیسیون ۴۱ ساله است که دارای پاسپورت‌های روسی و انگلیسی است و سال‌ها علیه روسیه و پوتین فعالیت کرده است.

کارا مورزا گفته است که محکومیت او - شدیدترین در نوع خود از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته - انگیزه سیاسی داشته است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «رفتار و محکومیت روسیه درباره ولادیمیر کارا مورزا نشان دهنده بی توجهی کامل این کشور نسبت به حقوق اولیه بشر است».

انگلیس تحریم‌هایی را علیه النا لنسکایا، قاضی که به گفته آن‌ها دستگیری کارا مورزا را تایید کرده بود و دو بازپرس درگیر در دستگیری - دنیس کولسنیکوف و آندری زاداچین - اعمال کرد.

تحریم‌های جدید انگلیس همچنین دو عامل سرویس امنیتی FSB روسیه - الکساندر ساموفل و کنستانتین کودریاوتسف - را هدف قرار می‌دهد که گفته می‌شود در مسمومیت‌هایی علیه این شخص دست داشته‌اند. مقامات روسیه دست داشتن در هرگونه مسمومیت را رد کرده اند.

انگلیس همراه با سایر کشور‌های غربی صدور حکم کارا مورزا را محکوم کرده است. این امر باعث شد روسیه روز سه شنبه سفیران انگلیس، آمریکا و کانادا را احضار کند.

همه افراد تحریم‌شده مشمول ممنوعیت‌های سفر انگلیس و مسدود شدن دارایی‌ها خواهند بود. نوعی تحریم که معاملات مالی نهاد‌های انگلیسی را با افراد تحریم شده محدود می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
انگلی برو به جهنم روسیه اصلا شما‌رابه حساب نمی آورد
آخرین اخبار