روند نزولی بهای نفت در بازار جهانی برای سومین روز پیاپی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد ادامه روند نزولی و کاهش بها بود.

نگرانی درباره افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و احتمال رکود اقتصادی در جهان، برای سومین روز پیاپی باعث کاهش بهای نفت خام در معاملات بازار جهانی شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت برنت دریای شمال با ۳۰ کاهش، ۸۰ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۱ سنت کاهش، به ۷۷ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید. 

گزارش‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در نشست ماه مِه، باعث شده است بهای طلای سیاه در معاملات جهانی روند نزولی به خود بگیرد. فدرال رزرو در نظر دارد به منظور مقابله با نرخ تورم، نرخ بهره را بار دیگر ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. این موضوع باعث تقویت دلار می‌شود، اما خطر ورشکستگی بانک‌ها و رکود اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

با این حال، تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند با توجه به آغاز فصل مسافرت و افزایش درخواست برای بنزین در بازار آمریکا انتظار می‌رود نفت وست تگزاس اینترمیدیت در هفته جاری بین ۷۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه داد و ستد شود. 

علی رغم وعده روسیه به منظور کاهش عرضه نفت خام به بازار به دلیل اعمال سقف بهای نفت علیه این کشور، منابع تجاری و کشتی رانی اعلام کردند بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه در ماه آوریل (ماه جاری میلادی) احتمالاً به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۹ و رقم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و نیز اقدام مشابه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره باعث افزایش نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصادی جهان شده و همین موضوع تقاضا برای طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار