سوئیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

دولت سوئیس با پیروی از کشورهای غربی، از تحریم گروه واگنر و نیز رسانه دولتی روسیه خبر داد.

کشور سوئیس از سال ۱۸۱۵ تاکنون با کشوری وارد جنگ نشده و در سطح بین المللی همواره مواضع بی طرفانه‌ای اتخاذ می‌کند. این کشور گرچه در قلب قاره سبز قرار دارد، اما عضو اتحادیه اروپا، سازمان ناتو و منطقه یورو نیست. با این حال، جنگ اوکراین باعث تغییر رویکرد سوئیس در قبال روسیه شده است. 

به گزارش تل تریدر، دولت سوئیس امروز (پنجشنبه) از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین خبر داد. 

بر این اساس، تحریم‌های جدید سوئیس شامل گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه و خبرگزاری دولتی RIA می‌شود. این تحریم‌ها به دنبال تحریم اتحادیه اروپا علیه این دو نهاد صورت گرفته است. 

وزارت امور اقتصادی سوئیس در این باره اعلام کرد: گروه واگنر اکنون به عنوان ابزاری در دستان روسیه به منظور جنگ ترکیبی عمل می‌کند. همچنین خبرگزاری RIA در حال نشر اطلاعات نادرست و تبلیغ به نفع روسیه است. 

با این وجود، سوئیس تصمیم دارد از ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه شبکه‌های راشاتودی عربی و اسپوتنیک عربی پیروی نکند. این کشور در پاسخ به دلیل مخالفت با ممنوعیت این دو شبکه اعلام کرد: مقابله با اظهارات نادرست و مضر با حقایق موثرتر از ممنوع کردن آنهاست.

گرچه اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ دور بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده، اما سوئیس تاکنون از بسیاری از این تحریم‌ها تبعیت نکرده و تنها بخش کوچکی از اقتصاد مسکو را هدف قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه سوئیس تا امروز بی طرفی خودش رو همه جا اثبات می کرد و صلیب سرخ جهانی در اختیارش بوده. کنوانسیون ژنو بر اساس بی طرفی سوئیس قابلیت اجرایی و اثباتی داشته. اگر قرار بر عدم بی طرفی سوئیس باشه که خیلی از قراردادهای اجتماعی و بین المللی ملغی میشوند. تمام جواسیس سوئیسی هم ارتباطاطشون با طرفهای مورد نظر جاسوسی منقطع می شوند. همه آسیب می بینند. نه بعضی. البته بازار جاسوس بازی کساد می شود.
آخرین اخبار