«رویداد اردبیل ۲۰۲۳» و «کنگره شهدا» دو اولویت فرهنگی اردبیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» و «کنگره شهدا» دو اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان در سال جاری است.

رضا قاسمیان از احصای اولویت‌های تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» و «کنگره شهدا» ۲ اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل طی سال جاری بوده که در این راستا ارائه برنامه از سوی دستگاه‌های مذکور ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با تأکید بر استفاده از تجربیات سایر استان‌ها در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی اظهار کرد: ظرف یک هفته آینده باید نشست‌های تخصصی کمیته‌های تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی، کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی برگزار و اولویت‌های استان در حوزه فرهنگی از سوی هر کمیته احصا شود.

قاسمیان افزود: پس از بررسی‌های لازم، در نهایت با تعیین ۵ اولویت کلی فرهنگی برای استان اردبیل و تصویب در شورای فرهنگ عمومی، این اولویت‌ها برای تخصیص اعتبار در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهد شد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۲ را بر اساس اولویت خود ابلاغ بکنند تا این برنامه‌ها هماهنگ و منسجم اجرا شده و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم‌محور باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های فرهنگی لازم است از ظرفیت مجموعه‌های مردمی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم‌نهاد و نخبگان جامعه استفاده شود و اجرا و مدیریت این برنامه‌ها حتما مردم‌محور باشد.

قاسمیان بیان کرد: باید رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳ و کنگره شهدای استان اردبیل، ۲ اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ باشد و در این راستا دستگاه‌های مذکور برنامه‌های خود را ارائه دهند.

او با بیان این‌که لازم است با تشکیل جلسات اندیشه‌ورزی دستگاه‌ها، به‌صورت ماهانه از ظرفیت نخبگان اقشار استفاده شود، گفت: آن دسته از برنامه‌های فرهنگی که نیازمند هزینه نیست باید در اسرع وقت آغاز و برای برنامه‌های نیازمند هزینه، از ظرفیت منابع استانی و ملی و یا از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: تجربه‌نگاری در دستگاه‌ها و ارائه تجربه دستگاه‌های موفق به سایرین، ورود با اعتماد به نفس به مسائل، اجرای برنامه‌هایی برای افزایش امید در جامعه و تبیین و روشنگری برنامه‌های فرهنگی در جامعه، از دیگر موضوعات مورد تأکید است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.