وجود ۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۱۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان وجود دارد و تلاش می‌شود تا در سه سال آینده همه آن‌ها تکمیل شوند.

آقای عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در جلسه سیاستگذاری جذب خیران برای ساخت طرح‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی گفت: باید از فرصت خوبی که طرح مولد سازی ایجاد کرده است برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: نتیجه اقدامات خیران مدرسه‌ساز فراهم کردن بستر رشد انسان‌های مفید در جامعه است و خیران تبریز و آذربایجان شرقی مایه افتخار و سربلندی این خطه و مردم آن هستند که به صورت خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند که الگوی جامعه هستند.

آقای خرم اضافه کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم به وجود خیران افتخار می‌کنیم زیرا مشارکت آن‌ها و جذب مشارکت قشر‌های مختلف مردم پشتوانه اصلی رشد و بالندگی ایران اسلامی است.

وی همچنین تشکیل و فعالیت جدی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها را برای تحقق عدالت آموزشی موثر دانست و گفت: از واحد‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان نیز می‌خواهیم که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در کنار خیران مدرسه‌ساز استان باشند.

استاندار آذربایجان شرقی نگاه تحولی به آموزش و پرورش را برای مقابله با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان کارگشا دانست و گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسئله آموزش و پرورش است.

آقای خرم با تاکید بر توجه به منزلت معلمان گفت: شان و منزلت معلمان فراتر از مصوبات و تصمیمات داخلی آموزش و پرورش است و تمام دستگاه‌ها باید در موضوع توجه به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: معلم باید به عنوان پایگاه علمی و عملی شناخته شود و خود دستگاه تعلیم و تربیت باید متولی اصلی این مهم باشد.

آقای خرم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اعتماد به نفس ملی و توجه همزمان به نقاط قوت و ضعف گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسئله آموزش و پرورش است و ما باید نگاه تحولی به این بخش داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تغییرات مصوب در برگزاری آزمون‌های نهایی مدارس گفت: آموزش و پرورش نهاد‌های تاثیرگذار در این موضوع را معرفی کند تا در راستای همکاری این نهاد‌ها ابلاغ ویژه‌ای صادر شود.

حجت الاسلام  پوررادی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تکریم مقام معلم مختص آموزش و پرورش نیست و بسیار مطلوب است سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعالیت‌های قابل قبولی در شان معلمان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار