اختتامیه جشن‌های گلریزان در کرمان برگزار شد

اختتامیه جشن‌های گلریزانی که در استان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد انجام شده بود، با حضور مسئولان استانی، برگزار شد.

در ابتدای جشن  گلریزان خادمیاران رضوی با در دست داشتن پرچم مطهر و قرائت صلوات خاصه امام مهربانی‌ها علی ابن موسی الرضا (ع) مراسم را تلطیف به مهر امام رضا (ع) کردند و ۱۰۰‌میلیون تومان نیز به این گلریزان اهدا کردند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در این آیین با بیان ثواب و برکات ماه مبارک رمضان گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته جشن‌های گلریزان زیادی در استان با جذب کمک‌های مالی بیشتری برگزار شده است.

او افزود: امسال علاوه بر مرکز استان، ۵۵ جشن گلریزان در مراکز شهرستان ها، شهرهای، بخش‌ها ومراکز برای اولین بار در استان کرمان برگزار شد. 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۴ نفر زندانی جرایم غیر عمد با کمک ستاد دیه و مشارکت خیران از این مددجویان آزاد شدند و بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

 او با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای این زندانی‌ها هزینه شد، گفت: از این مبلغ، ۱۱میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومانبا کمک خیران تامین اعتبار شده است و با برگزاری جلسات سازشی توسط شورای حل اختلاف، بیش از ۹۰ درصد از بدهی‌ها به صلح و سازش خاتمه یافتند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود برای جشن گلریزان امسال مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کمک از شما خیران نیاز باشد، افزود: هم اکنون ۲۳۷ نفر زندانی در زندان‌های استان چشم انتظار محافل گلریزان هستند که با کمک شما خیران آزاد شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: تا این لحظه حدود ۱۲میلیارد تومان به حساب ستاد دیه از جشن‌های گلریزانی که در استان انجام شده، واریز شده است و باتوجه به اینکه در آستانه عید سعید فطر هستیم، باید هرچه زودتر زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد محیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت بزرگ تربیت است، گفت: مردم عیال خداوند هستند و شما خیران به عیال خدا کمک می‌کنید و غیر از اینکه زندانی را از بند آزاد می‌کنید، شادابی و نشاط را به خانواده او برمی‌گردانید.

فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه یک زندانی برای جامعه و خانواده‌اش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد، گفت: باید همه کمک کنیم که این افراد از زندان آزاد شوند.

او افزود: همت خیران در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، باعث رواج فرهنگ محبت و خیرخواهی در جامعه خواهد بود و اقدامی مهم و ارزشمند محسوب می‌شود.

همچنین محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از ستاد دیه استان در امر کمک به زندانیان گفت: امسال در بودجه عمومی کشور مثل هرسال پیشنهاداتی داشتیم به خصوص اخذ اعتبارات برای خانواده‌های زندانیان که کمک شود.

او افزود: در هفته گذشته امام جمعه محترم استان با حضور در تهران و طی جلسه‌ای با مدیران و بنگاه‌های اقتصادی نشست پرباری را در پی داشت لذا جای تقدیر دارد.

پورابراهیمی اصافه کرد: در آینده‌ای نزدیک باتغییراتی که دولت می‌خواهد در مبحث اقتصادی انجام دهد امیدواریم گره‌ای از بسیاری مشکلات باز شود با توجه به اینکه به بنظر من، این زندانیان و در بند بودنشان ریشه در مشکل اقتصادی آن‌ها دارد وحتی به دنبال اعتیاد رفتنشان هم، که امیدواریم با رایزنی‌هایی که انجام داده می‌شود جایگاه استان در بحث اشتغال و... بهبود یاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار