انتشار نمای موضوعی موسسه‌ها در سال ۲۰۲۲

برپایه تازه‌ترین گزارش سامانه نما، شمار موسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی موضوعی جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی موضوعی جهانی دانشگاه‌ها در موسسه آموزش عالی تایمز که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است، ۶۶ موسسه ایرانی در میان برترین موسسه‌های علمی در زمینه‌های گوناگون علمی جای گرفته‌اند. نام این موسسه‌ها، روی هم ۱۶۷ بار در زمینه‌های گوناگون آمده است.

افزون بر این، ۳۴ موسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی موضوعی علمی دانشگاه‌های جهان  در میان برترین‌ها در زمینه‌های گوناگون علمی جای داشته‌اند و روی هم نامشان ۱۴۳ بار دیده می‌شود.

در نظام رتبه‌بندی موضوعی کیو. اس، نام ۱۶ موسسه ایرانی ۷۹ بار در زمینه‌های گوناگون علمی آمده است. رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی هم ۴۱ موسسه ایرانی را ۶۳۶ بار در شمار مؤسسه‌های برتر در زمینه‌های گوناگون علمی در بر داشته است.

۱۸ موسسه ایرانی نیز توانسته‌اند ۹۶ بار در زمینه‌های گوناگون علمی در رتبه‌بندی موضوعی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان جایگاهی جهانی به دست آورند. موسسه «یو. اس. نیوز» ۵۴ موسسه ایرانی را (۲۹۷ بار در زمینه‌های علمی) و نظام  ۱۴ موسسه ایرانی را (۵۴ بار در زمینه‌های گوناگون علمی) در سال ۲۰۲۲ میلادی در شمار برترین‌های جهان آورده‌اند.
 یکی از گزارش‌های کلیدی و کاربردی سامانه نما،  جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان است. سامانه نما که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی و بروزرسانی می‌کند، به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.