سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان: با ترکیبی متفاوت در آسیا حاضر می‌شویم

سرمربی تیم والیبال بانوان پیکان گفت: امسال ترکیب متفاوتی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا داریم و بازیکنان جوان ما همراه با باتجربه‌ها به میدان می‌روند.

بیست‌وسومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های بانوان آسیا ۲۰۲۳ از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود و اکنون آخرین روز‌های اردوی مشترک تیم ملی و پیکان تهران در حال برگزاری است.

فاطمه رشیدی که همزمان هدایت تیم ملی بانوان و باشگاه پیکان را برعهده دارد در خصوص رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، اظهار کرد: در اردوی سوم هستیم که متصل به اعزام است و ۱۴ بازیکن را راهی ویتنام می‌کنیم. اردو را با ۲۲ بازیکن شروع کردیم و متاسفانه رویا فرخی مچ پایش پیچید و نمی‌تواند تیم پیکان را همراهی کند و مصدومیت جدی دیگری نداریم. برخی بازیکنان سرماخوردگی جزیی دارند که به امید خدا طی چند روز آینده برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در اردوی مشترک، بازیکنان ملی در کنار اعضای تیم پیکان به تمرین پرداختند و ترکیبی از این بازیکنان را به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا اعزام خواهیم کرد. باقی بازیکنان تیم ملی که به ویتنام اعزام نمی‌شوند در این جا اردوی دیگری خواهند داشت که از ۴ تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد یافت و ۲ نفر از مربیان به همراه یک بدنساز به تمرینات آن‌ها نظارت خواهند کرد تا با برگشت از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های بانوان آسیا و استراحتی چند روزه، اردوی مشخص شده تیم ملی آغاز شود.

رشیدی درباره دلیل برگزاری اردوی مشترک تیم ملی و پیکان تهران عنوان کرد: باشگاه پیکان همواره دید ملی دارد و در سال‌های گذشته با پرورش بازیکنان جوان آن‌ها را در خدمت تیم ملی قرار داده است. فدراسیون والیبال هم همواره پرچمدار کمک به تیم‌های بانوان است و همکاری بسیاری در این زمینه با باشگاه‌ها دارد. در جلساتی که هیئت مدیره باشگاه پیکان با محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال داشتند به هماهنگی‌هایی رسیدند که با توجه به نگاه ملی موجود، محدودیت بازیکنان، دشواری‌های تمرین دو تیم به صورت جداگانه و زمان اندکی که برای چلنجر کاپ داریم، اردوی تیم ملی و پیکان به صورت مشترک برگزار شود.

سرمربی تیم والیبال پیکان تهران با تاکید بر این که نتیجه مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: می‌توان به این رقابت‌ها به دید یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی نگاه کرد. باشگاه پیکان هم در بخش بانوان سرمایه‌گذاری کرده به همین دلیل هم به دنبال نتیجه خوب و استفاده از فرصت حضور در این رقابت‌ها است چرا که امسال تیم‌های قدرتمندی، چون چین و ژاپن حضور دارند و با حضور در این مسابقات تجربه بازیکنان افزایش می‌یابد.

وی افزود: ترکیب امسال بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است و بازیکنان جوان بسیاری داریم که در کنار بازیکنان باتجربه حضور خواهند داشت. امیدوارم با حمایت باشگاه پیکان و فدراسیون والیبال بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

رشیدی با اشاره به تغییراتی در ترکیب تیم ملی گفت: کادر فنی فعلی تیم سال‌هاست با تیم ملی و باشگاه پیکان کار می‌کنند و تجربه‌های خوبی از اردو‌های ملی و باشگاهی دارند. ممکن است فردی به این کادر در آینده اضافه شود، اما در مورد بازیکنان برخی که در حال حاضر در تیم نیستند در اردو‌های بعدی به تیم اضافه خواهند شد و امیدوارم برای چلنجرکاپ بهترین نتیجه را کسب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار