برگزاری یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان

یادواره شهدای روحانی ماه رمضان کردستان با حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع استان در سنندج برگزار شد.

پیش از ظهر امروز یادواره شهدای روحانی رمضان استان کردستان و مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم میلاد حیدری با حضور مسئولان، علما و ائمه جمعه و جمعی از مردم در مجتمع فجر سنندج  برگزار شد.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این مراسم اظهار کرد: یادواره شهدای روحانی تا قبل از سال ۹۹ تنها با محوریت دو شهید گرانقدر، شهید شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی برگزار می‌شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سعید عسکری افزود: با توجه به اینکه ۱۱ شهید روحانی کردستان از شهدای رمضان هستند لذا تصمیم گرفتیم یادواره امسال با یک نوآوری محدود برای تمامی شهدای روحانی استان برگزار شود.

او در ادامه از تواضع و فروتنی و ولایت‌مداری به عنوان شاخص‌های اخلاقی شهید شیخ‌الاسلام نام برد و گفت: ارادت این شهید به اهل بیت (ع) مثال‌زدنی بود و همواره در مسیر تحقق و تحکیم وحدت تلاش می‌کرد.

حجت‌الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: قدردانی از خدمات نظام و تلاش‌های مسئولان از دیگر ویژگی‌های بارز شهید شیخ‌الاسلام بود و این مهم را همواره مورد تأکید قرار می‌داد.

او با بیان اینکه ویژگی رفتاری و منش شهدا ما را به این مسئله می‌رساند که ریشه شهادت آن‌ها به یک سرمنشأ ختم می‌شود که مبارزه با استکبار جهانی است، اذعان کرد: دلیل اصلی شهادت این عزیزان تأثیرگذاری آنان در بین جامعه بوده چرا که دشمن همواره به سراغ کسانی می‌رود که در جامعه تأثیرگذار هستند.

حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: شهدای روحانی نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و هدایت جامعه به سمت اسلام ناب محمدی داشته‌اند و بر خود واجب می‌دانیم که نام و یاد این بزرگواران را همواره گرامی بداریم.

ماموستا سیداحسن حسینی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهید ماموستا عالی خطیبی توانمند و ماموستایی اهل عرفان بود و ماموستا شیخ‌الاسلام نیز فقیه توانا و دانشمند وزین و اندیشمندی با دین و عالمی متواضع و نیکوسیرت و خوش‌محضر بود.

این روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، شهید شیخ الاسلام، شهید مظلوم کردستان بود مخلص خدا و پیامبر و ارادتمند اصحاب و یاران رسول خدا و عاشق اهل بیت ایشان بود.

او اضافه کرد: این ماموستای شهید بارها با افتخار عنوان می‌کرد مجاز علامه زمان و شناگر علم و عرفان، ملاباقر بالک است.

ماموستا حسینی، شهید شیخ‌الاسلام را کاروان نور توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار دلسوز نظام، انقلاب و رهبری و حامی فقه امام شافعی بود.

او خطاب به روحانیون و مسئولان توصیه کرد: از شهامت و شجاعت روحانی درس بگیریم که تابع حق باشیم، به باطل پشت کنیم و حقگو باشیم.

گفتنی است،شهید "ماموستا برهان عالی" و شهید "ماموستا محمد شیخ‌الاسلام"، رمضان سال ۱۳۸۸ توسط گروه‌های تندرو سلفی به شهادت رسیدند. کردستان در ماه مبارک رمضان ۱۱ شهید را تقدیم صیانت از دین اسلام و انقلاب کرده است.

در این مراسم پیام رئیس‌جمهور برای این یادواره قرائت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.