خام‌فروشی آفت فعالیت‌های معدنی چهارمحال و بختیاری است

استاندار چهارمحال و بختیاری، خام‌فروشی را آفت فعالیت‌های معدنی استان دانست.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای معادن چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ظرفیت خوبی در حوزه معادن برخوردار است، اما از این ظرفیت در راستای رونق تولید و اشتغال در استان طی سال‌های گذشته به‌طور کامل بهره‌گیری نشده است و می‌طلبد این مهم امسال در راس برنامه متولیان امر قرار گیرد.

وی افزود: توسعه معادن مورد تاکید رئیس‌جمهور است و از آنجا که کشور و استان ما نیز سرشار از ظرفیت‌های معدنی است می‌طلبد تا برنامه مدون و مشخصی برای بهره‌گیری کامل از این ظرفیت در استان تدوین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های گذشته در راستای رونق تولید و اشتغال از ظرفیت‌های معادن استان به‌طور کامل و حداکثری استفاده نشد، اما برای این مهم باید امسال متناسب با شعار سال برنامه‌محور باشیم.


بیشتر بخوانید


حیدری، خام‌فروشی را آفت فعالیت‌های معدنی استان دانست و گفت: اگر بتوانیم در حوزه فراروی محصولات به ویژه سنگ‌های زینتی اقدام کرد هم ارزش‌افزوده تولیدات بالا می‌رود و هم اشتغال بیشتری می‌توان ایجاد کرد.

وی، رونق ساخت و ساز مسکن در قالب نهضت ملی را فرصتی مناسبی برای بازاریابی تولیدات معدنی استان عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت نهایت بهره‌گیری را داشت و بخش قابل توجهی از نیاز‌های استان خود و سایر استان‌ها را در این خصوص تامین کرد.

حیدری ادامه داد: انتظار می‌رود امسال کار جهشی و نهضتی درر استای رشد تولید در حوزه معدن استان شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.