شرایط جوی در زنجان ناپایدار می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: عبور تدریجی امواج ضعیف بارشی از روز پنجشنبه سبب شرایط جوی ناپایدار در مناطق مختلف استان می‌شود.

مرتضی قدیمی کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز آسمان استان عمدتا صاف است که گاهی با وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: با ناپایدار شدن شرایط جوی، پوشش ابر در آسمان زنجان افزایش می یابد و این وضعیت تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

قدیمی با بیان اینکه بارش قابل ملاحظه ای از این سامانه انتظار نداریم، اظهار کرد: احتمال بارش های پراکنده به خصوص برای روزهای جمعه و یکشنبه در مناطقی از استان وجود دارد.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه به خصوص در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می یابد و به لحاظ دمایی نیز نوسان چشمگیری پیش بینی نشده است و همچنان هوای مطلوب در منطقه حاکم خواهد بود.

قدیمی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر ماهنشان با ۲۴ درجه و روستای خیرآباد با ۲ درجه سانتیگراد، به ترتیب گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان ثبت شدند.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۶ و ۲۱ درجه، خرمدره هفت و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۰ درجه، آببر ۹ و ۲۲ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۰ درجه، قیدار پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان هفت و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.