هشدار دادستان در خصوص آلایندگی پسماند تصفیه خانه شهر صنعتی البرز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز به دستگاه‌های متولی هشدار داد.

حجت الاسلام  محمد تقی زاده  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز  گفت: موضوع آلایندگی پسماند تصفیه خانه شهرک صنعتی البرز به یک معضل برای این شهرستان تبدیل شده و سلامت عمومی را به مخاطره انداخته است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: وضعیت این تصفیه خانه نیازمند تصمیمات استانی بوده و در دادگستری کل استان نیز در حال پیگیری است، اما اهتمام دستگاه‌های متولی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است، زیرا صرفاً با برگزاری نشست این معضل مرتفع نمی‌شود و باید اقدامات اجرایی در رابطه با آن انجام شود.

این مقام قضایی استان قزوین در ادامه به دستگاه‌های متولی نیز متذکر شد شرکت شهرک صنعتی البرز و اداره محیط زیست شهرستان به عنوان دستگاه‌های متولی با همکاری سایر دستگاه‌ها باید در کمترین زمان برای بهبود وضعیت تصفیه خانه، انتقال موقت پسماند دپو شده و یا جانمایی محلی دیگر برای انتقال پسماند شهرک چاره اندیشی کرده و طرح‌های خود را اجرایی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و تا حصول نتیجه پیگیر موضوع تصفیه خانه خواهد بود، اما در این بین کوتاهی و غفلت دستگاه‌های متولی قابل چشم پوشی نیست و بدون شک در صورت عدم اقدامات اجرایی، مسوولان دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و با آن‌ها برخورد می‌شود.

شهرستان البرز به مرکزیت الوند از قطب‌های صنعت قزوین و منطقه به شمار می‌رود و البرز نخستین شهر صنعتی ایران در آن قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار