بزرگترین آتش سوزی در فرانسه از اول سال ۲۰۲۳ کنترل شد

آتش سوزی جنگلی در مرز فرانسه و اسپانیا پس از سوختن حدود ۹۳۰ هکتار از جنگل‌های منطقه، کنترل شد.

آتش سوزی که در روز یکشنبه در جنوب غربی فرانسه، در مرز با اسپانیا، رخ داده بود و حدود ۹۳۰ هکتار از جنگل‌ها و پوشش گیاهی  منطقه “بانیول-سور-مِر” (Banyuls-sur-Mer) را سوزانده بود، سرانجام در طول شب گذشته کنترل شد. 

سازمان آتش نشانی فرانسه در یک بیانیه اعلام کرد در حدود ساعت ۲ صبح (۰۰:۰۰ GMT) پس از سوختن حدود ۹۳۰ هکتار از جنگل‌های منطقه، آتش سوزی کنترل شد.

در آگهی این سازمان آمده است که نیرو‌های آتش نشانی "امروز صبح (دوشنبه صبح) همچنان در حال مهار این آتش سوزی بودند که با روشن شدن روز، و با وزش باد امکان دوباره آتش سوزی وجود دارد. سخنگوی این ساز مان خاطر نشان کرد ما باید به خوبی بررسی کنیم که در مناطقی که آتش ممکن است در زیر نهفته باشد، دوباره شروع نشود.

ژار دارمنن وزیر کشور فرانسه قرار است برای بررسی اوضاع و شرایط به محل حادثه برود. هدف دیگر سفر وزیر کشور فرانسه به این منطقه دلگرمی دادن به حدود ۵۰۰ آتش نشان و نجاتگران مستقر در این منطقه هستند که به شدت آسیب دیده اند و خسته هستند. 
آتش سوزی در روز یکشنبه صبح در جنگل‌های میان دو شهر سربر Cerbère و “بانیول-سور-مِر شروع شد و سپس توسط باد‌های شدیدی که در منطقه وزیدن گرفته بود شدت گرفت. 

این بزرگترین آتش سوزی در فرانسه از اول سال ۲۰۲۳ تاکنون است که در یک استان خاص که به خصوص متاثر از عدم بارش و خشکسالی خاک قرار گرفته است، رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار