نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

یکی از معیارهای سنجش دانشگاه‌ها خروجی و کارآمدی آنهاست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به شعار «مهار تورم و رشد تولید» نقش جامعه دانشگاهی در تحقق شعار سال را مهم عنوان کرد.

 حجت الاسلام  مصطفی محامی در دیدار جمعی از روسای دانشگاه های استان با اشاره به آیه نهم سوره انسان گفت:« إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورا» ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی را از شما نداریم و منظور از این آیه خدمت خالصانه ای است که باید برای خدا و خدمت به مردم طور خالصانه صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان به آیه سوم سوره انسان نیز اشاره کرد و افزود: «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا» ما راه را به او نشان دادیم یا سپاس گزار خواهد بود یا ناسپاس و مردم مختارند که بین سپاس گزاری و ناسپاسی انتخاب کنند.

 محامی بیان کرد: کار ویژه و نقش مهمی که دانشگاه ها بر عهده دارند این است که بشریت و نسل جدید ما را به سوی سپاسگزاری سوق بدهند.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه های آموزشی عنوان کرد: دستگاه های تعلیم و تربیت هم نقش هدایتی و هم نقش تربیتی دارند تا بتوانند بشریت را به اوج برسانند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ویژگی های استان ما وجود دانشگاه‌های معتبر بوده و پیشرفت های بسیاری در این مراکز علمی اتفاق افتاده و امیدواریم با تلاش و کوشش سطح دانشگاه ها متناسب با نیازهای جامعه افزایش یابد.

امام جمعه زاهدان یکی از معیارهای سنجش دانشگاه‌ها را خروجی و کارآمدی آنها دانست و اظهار کرد:  نقش آفرینی دانشجویان در جامعه، جهات فکری، تفکر دینی و تعهداخلاقی از جمله ویژگی های سنجش دانشجویان یک دانشگاه است.

وی تصریح کرد: تربیت انسان یک فرآیند طولانی و مستمر است به طور مثال درکارهای فرهنگی با برگزاری یک دوره و دعوت از افراد نمی توان به درستی فرهنگ را ترویج داد.

 محامی گفت: امسال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده که موضوعی مهم است و باید دید که در جهت تحقق شعار سال دانشگاه های استان چه نقشی می‌توانند ایفا کنند البته زمینه رشد در شهرستان های استان بسیار زیاد است و باید از آنها استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار