عمار حکیم: روابط ریاض و تهران بر سراسر منطقه تأثیر خواهد گذاشت

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ولیعهد عربستان در جده بر تاثیرگذار بودن از سرگیری روابط تهران و ریاض بر سراسر منطقه تاکید کرد.

 «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در ادامه سفر‌های ماه رمضان خود به منطقه، شنبه شب وارد جده شد و با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم در این دیدار ضمن گفتگو درباره روابط بغداد و ریاض، تحولات سیاسی عراق و منطقه  بر حمایت از هر اقدامی که موجب کاهش خشونت و جنگ در یمن شود و به بازگشت این کشور به جایگاه خود در جهان عرب و منطقه بیانجامد، تأکید کرد.

وی همچنین از گام‌های عملی جاری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال کرد و گفت: تحولات دیپلماتیک میان ریاض و تهران بر سراسر منطقه تأثیر خواهد گذاشت. گفتمان اعتدالی که میان نیرو‌های منطقه‌ای برای رسیدن به دیدگاهی مشترک برای مدیریت روابط حاکم شده، شایسته تحسین است.

حکیم همچنین بر اهمیت همکاری درباره چالش‌های مشترک در پرونده‌های محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی تأکید کرد و خواستار افزایش همکاری در بخش پژوهشی و علمی و برداشتن گام‌های عملی در این عرصه شد.

به دنبال اعلام ازسرگیری روابط تهران و ریاض با میانجیگری چین، کشورهای عربی منطقه نیز در تلاش برای بهبود روابط با ایران و کشورهای همسایه خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار