بهره‌برداری از ۱۷ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با ۶۶۱ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته در این استان بهره‌برداری و افتتاح شد.

دکتر علی فرهادی بیان کرد: این طرح‌های بهداشتی و درمانی با مساحت ۱۰ هزار و ۸۴ متر مربع بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۰۱ طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح‌ها با مساحت ۱۸۲ هزار و ۳۹۳ متر مربع و اعتبار ۲۱ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال در استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات جذب شده سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان ۴۵ هزار میلیارد ریال بود، ادامه داد: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرهادی گفت: همچنین در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی جذب شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ این رقم ۹۴ درصد با افزایش یافت.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال گذشته تبدیل وضعیت ایثارگران بوده است، افزود: تاکنون یک‌هزار و ۶۸۲ نفر تبدیل وضعیت شدند و ۵۴۰ نفر نیز در دست اقدام هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین پارسال اجرای ۱۰۶ طرح بهداشتی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان نهایی شده که سهم وزارت ۵۰ درصد و مابقی اعتبارات استانی و اختصاصی است.

وی افزود: در حوزه ورود تجهیزات پزشکی به استان بیش از ۹۰ میلیارد تومان با ارز دولتی وارد استان شده است که مهمترین سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت ببمارستانی، ام آر ای، الکترو شوک و بیش از ۴۰ قلم تجهیزات مختلف وارد استان شده و بیشتر رایگان یا با ارز دولتی بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.