حفاظت کامل از درنای بلژیکی + فیلم

درنای بلژیکی زیر نظر گروه محیط بانی در مکانی امن و مطابق با پروتکل‌های بین المللی نگهداری می‌شود.

عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مکان نگهداری درنای بلژیکی در کنار تالاب فریدونکنار و نزدیک به پاسگاه محیط بانی اوجاکله کاملا امن است.

او با بیان اینکه رفتار‌های این درنا زیر نظر گروه محیط بانی دائما رصد می‌شود، افزود: با توجه به علاقه مردم به درنا، هیچ نگرانی درخصوص حفاطت از این درنای بلژیکی وجود ندارد و خطر جانی از سوی مردم یا شکارچیان این درنا را تهدید نمی‌کند.

کاویان در خصوص فیلم منتشر شده از مکان نگهداری درنا ادامه داد: رویا یک درنای پرورشی است و فضایی که اکنون نگهداری می‌شود نیز فضای متفاوتی با محل نگهداری اولیه او در بلژیک نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: رهاسازی درنا در محیط تالابی امکان حفاظت، نگهداری و ردیابی او را سخت می‌کند به همین دلیل پس از مشاوره مستقیم با تیم نگهدارنده او در بلژیک، تصمیم گرفته شد رویا در مکانی که شبیه محل نگهداری اولیه او است نگهداری شود.

او مهمترین دلیل همراهی نکردن رویا با درنای امید تا سیبری را ناتوانی این پرنده پرورشی در پرواز طولانی مدت دانست و ادامه داد: باید منتظر بازگشت درنای امید به مازندران در پاییز امسال باشیم تا تمرین پروازی این دو پرنده در مدت زمان طولانی تری انجام شود.

کاویان گفت: ما به طور معمول ۱۳۰ روز میزبان درنا هستیم و در زمان حضور درنای امید تلاش می‌شود هماهنگی این دو پرنده و قدرت پروازی درنای بلژیکی نیز بییشتر شود.

رویا نام درنای سیبری است که بهمن ماه پارسال برای همراهی امید تک درنای سیبری از گله غربی این جمعیت وارد ایران شد تا با احتمال همراهی دو پرنده این کریدور مهاجرتی همچنان فعال بماند.

این دو درنا اگرچه با هم در یک مدت کوتاه حضورشان هماهنگ شده بودند، اما رویا نتوانست درنای امید را تا انتها همراهی کند و پس از فرود در ابگیر‌ها عباس آباد زنده گیری شد و دوباره به تالاب فریدونکنار منتقل گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
هیچکارمون مثل ادمیزاد نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
اخه زمانی که بری از بلزیک بیاری بعض این از توش در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
بیچاره پرنده با این وضع نگهداری.این چه وضع نگهداری هست خوب معلومه میمیره این هم مثل یوزپلنگها تلف میشه
آخرین اخبار