صدور مجوز برای تاسیس ۵۲ دهیاری در استان قزوین

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین از صدور مجوز تاسیس و فعالیت ۵۲ دهیاری جدید در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد.

لیلا غریب مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر ۶۲۷ روستا در استان دارای دهیاری بوده و تعدادی از روستا‌ها نیز به دلیل اینکه جمعیت آن‌ها کمتر از بیست خانوار یا خالی از سکنه است، دهیاری ندارند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، فعالیت دهیاری‌های جدید به زودی آغاز خواهد شد.

غریب تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت کشور، فرایند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری تسهیل شده است.

وی با اشاره به فرایند صدور مجوز دهیاری برای روستاها، گفت: پس از سرشماری معمولا از وزارت کشور نامه‌ای مبنی بر اعلام تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به استانداری ارسال می‌شود و دفتر امور روستایی نیز فهرست آن‌ها را ارسال می‌کند و پس از مجوز و ابلاغ وزارت کشور شورا‌های روستا، دهیار را انتخاب و سپس فرایند قانونی برای افتتاح حساب بانکی و سایر امور راه اندازی دهیاری انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین یادآور شد: هم اکنون ۳۲۵ دهیاری در شهرستان قزوین،۹۶ دهیاری در شهرستان بویین زهرا، ۹۲دهیاری در شهرستان آوج،۹۰ دهیاری در شهرستان تاکستان،۵۷ دهیاری در شهرستان آبیک و ۱۸ دهیاری در شهرستان البرز به فعالیت می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.