اجرای روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه روستایی شهرستان کوثر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت:۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شویر، الو و محور کورائیم در شهرستان کوثر روکش آسفالت شده است.

جعفر بابائیان گفت: در سال گذشته عملیات حمل، پخش، تسطیح و تراشه آسفالت در جاده روستایی ام آباد، امیرآباد، بنه خلخال رستم آباد و فیروزآباد بطول ۶ کیلومتر توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با اشاره به اینکه در این مدت با استفاده از هزار و ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر لکه گیری شده افزود: در سال گذشته ۲۳۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران خط کشی شده که از این میزان ۱۰۱ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است.

بابائیان از تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه نیز در محور‌های مواصلاتی پاکسازی شده است.

او حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اظهار کرد: با حضور گشت راهداری در محور‌ها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۴۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، ساخت و ساز غیرمجاز و قلع وقمع و ۳۶ عدد از تابلو‌های غیر مجاز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در سال گذشته نگهداری از سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل‌ها را در ۷ نقطه توسط راهداران یادآور شد و افزود: در محور اردبیل – سرچم (داخل تونل‌های دوازده گانه) به تعداد هزار و ۶۴۵ عدد بازتاب چشم گربه‌ای نصب شده است.

بابائیان جمع آوری ۳۶ عدد از تابلو‌های غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی، تعمیر، نگهداری و توسعه ۳۲ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی، انجام ۱۲۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه، پاکسازی ۳۲۰ متر مکعب از شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و ۸۰۰ عدد تابلو و علائم، شستشوی ۱۶ هزار عدد از علائم راهداری در راه‌های مواصلاتی، تعمیر، بازسازی و نصب هزار و ۲۰۰ شاخه از گاردریل و تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۴۵ دهانه به حجم ۴۸۰ متر مکعب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سال گذشته برشمرد. 

او ادامه داد: در مدت یاد شده هزار و ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها در شهرستان کوثر تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵ کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.