کشت گیاهان دارویی در ۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی چالشتر

کشت گیاهان دارویی (باریجه، آنغوزه، موسیر و زیره سبز) در دیمزار‌های طرح جهش تولید به مساحت ۴۹ هکتار، حوزه عمل جهاد کشاورزی چالشتر انجام شد.

علی شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد، گفت: با توجه به ناچیز بودن صرفه اقتصادی محصولات زراعی و محدودیت منابع آبی، ضرورت کشت گیاهان مقاوم به کم آبی و دارای بازده اقتصادی بالا بیشتر می‌شود، زیرا کشت گیاهان دارویی از گزینه‌های مناسب دارای صرفه اقتصادی بالا و سازگار با شرایط آب و هوایی خشک کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه کشت این گیاهان گامی مثبت در توانمندسازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان محلی است، ابراز کرد: مصرف پایین آب، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کشت این گیاهان است.


بیشتر بخوانید


شریفی افزود: کشت این گیاهان به صورت نشا انجام شد، که از مزایای این روش می‌توان کاهش علف‌های هرز، مصرف کم بذر و افزایش بازدهی محصول، کاهش زمان رشد گیاه و مقاوم شدن در برابر بیماری‌ها و آفات را نام برد.

گفتنی است: انواع گیاهان دارویی برای هزاران سال منبعی برای شفا در جوامع محلی در سراسر جهان بوده اند. هنوز هم به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی اولیه برای ۸۵ درصد از جمعیت جهان استفاده می‌شود. همچنین این گیاهان، منبعی برای کشف دارو هستند و بخش اعظمی از تمام دارو‌های مصنوعی از آن‌ها نشأت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار