بیش از ۱۸۰۰ حامی ایتام و محسنین در اردبیل جذب شده است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۱۸۰۰ حامی برای ایتام و محسنین در استان جذب شده است.

علیرضا حسین‌نژاد گفت: همچنان پایگاه‌های ثبت‌نام از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در مصلای اردبیل و سایر مناطق برپا است و در شب‌های قدر و حتی روز قدس شاهد ثبت‌نام حامیان در حمایت و پشتیبانی از ایتام و محسنین هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ۹ هزار نفر به عنوان فرزندان ایتام توسط کمیته امداد شناسایی شده و در ماه مبارک رمضان امسال جذب سه هزار حامی جز برنامه‌ریزی‌ها است که پیش‌بینی می‌کنیم با همراهی مراکز نیکوکاری و مساعدت اقشار مختلف مردم جذب این حامیان را در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های نیازمند به ویژه ایتام و محسنین شاهد باشیم.

حسین‌نژاد گفت: در این راستا پویش «هر خانواده یک حامی» نیز به همت کمیته امداد استان اردبیل و با هدف حمایت از فرزندان ایتام و محسنین راه‌اندازی شده که هر خانوار اردبیلی می‌تواند عدد یک را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ ارسال کرده و به پویش «هر خانواده یک حامی» بپیوندند.

او افزود: علاوه بر این روش، علاقه‌مندان با مراجعه به سامانه طرح اکرام ایتام و محسنین نیز می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و مراحل حمایتی خود را از ایتام و محسنین انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به صورت حضوری ثبت‌نام در پایگاه‌های کمیته امداد در جلوی مصلا و برخی مراکز نیکوکاری نیز در حال انجام است که امیدواریم در این طرح بتوانیم برای سه هزار یتیم حامی‌یابی را انجام دهیم.

حسین‌نژاد فعالیت مؤثر ۹۷ مرکز نیکوکاری را در تهیه غذا، برپایی سفره‌های افطاری و توزیع بسته‌های معیشتی یادآور شد و اضافه کرد: در این مدت بیش از ۶۸ هزار پرس غذا در بین نیازمندان توزیع شده و این روند تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

او بیان کرد: ۲۴ هزار و ۱۹۶ افطاری ساده نیز در ایام پرخیر و برکت ماه رمضان به همت این مجموعه‌ها در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده تا شاهد توسعه و ترویج افطاری ساده در جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۶۲۸ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۶۱ میلیارد تومان تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

حسین‌نژاد ارزش کل این خدمات انجام شده کمیته امداد را ۱۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در قالب طرح «مفتاح‌الجنه» نیز مسئولان و مدیران استانی در منزل نیازمندان حضور پیدا می‌کنند تا شاهد برطرف شدن بخشی از نیازمندی خانواده‌های بی‌بضاعت و یا کم بضاعت باشیم.

او تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با این اقدامات مؤثر جریان خیر و احسان را در استان توسعه داده و در کنار آن حرمت و عزت خانواده‌های نیازمند را نیز حفظ کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.