ساماندهی بازارچه‌های محلی اهواز در دستور کار شهرداری

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهوا گفت: ساماندهی حداقل ۵ بازارچه محلی در نقاط مختلف این کلانشهر، امسال انجام می‌شود.

علی شمسی گفت: بازارچه عامری از سال‌های قبل در حال فعالیت است، بطوریکه تبدیل به خاطره شده است، بنابراین جمع‌آوری نتیجه بخش نیست، بلکه باید برای مدیریت آن، ساماندهی شود. 

او می‌گوید: این بازار نخستین بازار قدیمی اهواز است که قبلا ساماندهی شده بود، اما در نحوه کار، به فرهنگ مردم توجه نشده بود و ساماندهی آن مناسب مردم این کلانشهر نبود و در نهایت آن طرح، شکست خورد، بنابراین در حال حاضر ساماندهی بازارچه عامری در دستور کار است.

آقای شمسی گفت: ۱۰ بازارچه در اهواز نیازمند ساماندهی هستند، حداقل ۵ بازارچه از این تعداد شامل؛ کیان، کسایی، صدف، نادری، عامری، خیابان خرمشهر، بازار منبع آب و بازار شب امسال ساماندهی خواهند شد.

به گفته سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ساماندهی این ۱۰ بازارچه را عامل جلوگیری از ایجاد بازارچه‌های دیگر همانند آن‌ها است و امسال برای ساماندهی بازار‌های زرگان، کیان، عامری، بازار خیابان خرمشهر و بازار صدف برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: قرار است بازار عامری سنگ فرش و میز و بساط یک شکل با زیرساخت‌های نظافت برای کسبه ایجاد شود تا بازار رسمی بهداشتی داشته باشیم، البته بر اساس استعلامی که از اداره‌ها گرفته شده است، شرکت آبفا می‌خواهد یک خط فاضلاب از این بازار عبور دهد و قول داده از اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز و در مدت ۳ تا ۴ ماه کار را تکمیل کند، بنابراین پس از تکمیل کار آبفا در این محل، کار ساماندهی بازار عامری آغاز خواهد شد.

او گفت: بازارچه‌ای نیز برای سامان‌دهی بازار صدف در نظر گرفته شده است و پس از عید فطر، کسبه صدف به این بازار منتقل و این نقطه پاکسازی خواهد شد، همچنین در خیابان خرمشهر نیز بازارچه‌ای با بیش از ۱۵۰ غرفه آماده‌سازی شده است.

به گفته شمسی؛ پس از ساماندهی بازار صدف و خیابان خرمشهر، سامان‌دهی بازار کیان با اجرای چند طرح و کار‌های کارشناسی، آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود در ۶ ماه دوم سال، کار اجرایی در این بازار آغاز شود.

ابن مقام مسئول گفت: با توجه به فعالیت دست‌فروشان، ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اهواز نیز وضعیت زیاد خوبی ندارند و این وضعیت زیبنده یک شهر و حتی روستا نیست و برای سامان‌دهی این نقاط نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سلام ...آقای شمسی از وقتی که خبر اعلام کردید ..میدان کسایی رو تمیز کردند و درختکاری کردند ...از پیگیری و زحمات شما کمال تشکر را داریم ...از طرف اهالی محل ...بی زحمت دور میدان سازماندهی شود ...چون کسبه نزدیک میدان بساط کردند و باعث ترافیک سنگین و مزاحمت برای اهالی محل شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خبرگذاری باشگاه جوان از شما خواهش می کنم گزارشی بصورت تصویری در مورد وضعیت کثیف و غیر بهداشتی بازارچه کسایی( خشایار) تهیه نمایید ...بخصوص ساعت ۱۰ صبح الی ۱۳ در مورد میدان کسایی واقع در خیابان فراهانی خشایار می توانید شهردار منطقه ۶ را به چالش بکشید ...میدان کثیف و شده سطل زباله برای کسبه ...دریغ از یک درخت یا فضای سبز ...و محل ذبح دام ...با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
با سلام ...آقای شموسی لطفا به وضعیت بازارچه کسایی ( خشایار) واقع در کوی انقلاب رسیدگی کنید ...بخصوص خیابان فراهانی نبش کسایی ...ترافیک سنگین ...میدان کثیف که شده محل ذبح دام ...چندین بار به شهرداری منطقه ۶ مراجعه کردیم ..اصلا رسیدگی نمی کنند ...شهردار منطقه ۶ باید عوض بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
علی ساسانی
۲۳:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
خدا خیرتوبده اگر اینکار انجام شود خیلی عالی میشود حزینه کردیم پل زده شده اخرش به کیان میخورد بسته شده تورابخون شهدا قسم تون میدم به این وضع رسیدگی شود که مردم هم بیکار نشود تواین وضع که تورم بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
اهواز بیشتر شبیه یه ده کوره اس تایک شهر اونم مرکزاستان نفت خیز خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
همه درآمد ایران از خورستان است ولی رسیدگی نمیکند همه جایی خوزستان زباله هست جاده ها خراب امکان نیست آب فاضلها ریخت بیرون کسی رسیدگی نمیکند وقتی وارد خوزستان میشی فکر میکنی وارد روستا رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
برو دلت خوشه ابروی مراکز استان رو بردید شما .ادم خجالت میکشه از سمت شوشتر و یا دزفول وارد اهواز بشی