رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی علیه اقدامات پیونگ یانگ

آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی اقدام به برگزاری رزمایش هوایی کردند.

آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی که برای نخستین بار در پیشران آن از سوخت جامد استفاده شده بود باعث تشدید نگرانی‌ها در شبه جزیره کره شد. آمریکا و متحدان منطقه آن شامل کره جنوبی و ژاپن به شدت این اقدام را محکوم کردند و خواستار خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ شدند. اکنون واشنگتن و سئول از انجام اقدامات بیشتر در واکنش به این آزمایش موشکی خبر می‌دهند. 

به گزارش تل تریدر، آمریکا و کره جنوبی امروز (جمعه) پس از آزمایش موشکی کره شمالی رزمایش گسترده هوایی به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر پیونگ یانگ انجام دادند. 

وزارت دفاع کره جنوبی در این باره با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این رزمایش هوایی شامل استقرار دو بمب افکن استراتژیک بی ۵۲ آمریکا می‌شود که قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای را دارد. این رزمایش هوایی پاسخی مناسب و هماهنگ به منظور نشان دادن قدرت ائتلاف و اراده آمریکا برای ایجاد بازدارندگی گسترده در برابر مجموعه‌ای از اقدامات تحریک آمیز اخیر کره شمالی بود. 

سئول اعلام کرد کره شمالی طی یک هفته اخیر از طریق خطوط تماس معمول میان دو کشور به تماس‌های کره جنوبی پاسخ نداده است. 

پیونگ یانگ استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی و رزمایش‌های مشترک میان دو کشور در طول مرز با کره شمالی را تهدیدی علیه امنیت ملی خود دانسته و تاکید دارد تا زمانی که واشنگتن و سئول به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهند این کشور چاره‌ای جز انجام آزمایش‌های موشکی و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان خود نخواهد داشت. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است تا زمانی که خطر تهدید آمریکا علیه کره شمالی وجود دارد، پیونگ یانگ هرگز تن به خلع سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار