امام جمعه کرمان:

امروز جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت:امروز فلسطین قوی و رژیم صهیونیست ضعیف شده و جبهه سنگ به جبهه موشک تبدیل شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد، پس از دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و یاد مرگ گفت: یکی از برنامه‌های اسلام در تربیت، تربیت عملی است و اگر می‌خواهید در تربیت موفق باشید باید عمل را جدی بگیرید.

او افزود: از افرادی که در بحث حجاب سعی کردند قانون را عملی کنند،به ویژه سردار رادان که خوش درخشید و از جریان حزب اللهی که هماهنگ با قانون عمل کرد تشکر می‌کنیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به ۲۹ فروردین  و روز ارتش اظهار کرد: امروز ارتش در ماموریت‌های خود مهیا، با وسواس  به وظیفه خود عمل می‌کند.

او با اشاره به روز قدس بیان کرد: فلسطین در جغرافیای جهان امرورز منطقه استراتژیک و محل تلاقی ۳ قاره بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: از نظر معنوی، فلسطین مهد پیامبران بزرگ است و پیامبران بزرگی رسالت خود را در آن آغاز و انجام دادند و مسجد الاقصی مورد احترام ۳ دین بزرگ یهودیت، مسیحیت و اسلام است.

او تصریح کرد: کسانی دستور اشغال فلسطین را دادند که بمب‌های هیروشیما را بر سر کودکان فرو ریختند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: به دنبال اشغال فلسطین در سال ۱۹۱۷ سردمداران آن‌ها اعلام کردند، این سرزمین برای مهاجرت یهودیان است و آرام آرام بستری را فراهم کردند تا رژیم جعلی را به رسمیت بشناسند و اولین کسانی که آن را به رسمیت شناختند آمریکا و انگلیس بودند.

او گفت: انقلاب اسلامی، اولین ندای حمایت از فلسطین را به دستور رهبری صادر کرد و انقلاب در ۳ بخش خدماتی را به فلسطین ارائه کرد که اوضاع آن را عوض کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: اولین خدمت انقلاب اسلامی این بود که در آن‌ها روحیه امید را تقویت کرد و مردم فلسطین فهمیدند با مبارزه و جهاد، پیروزی نزدیک است و نگاهشان از اول به جمهوری اسلام بود.

او دومین خدمت جمهوری اسلامی را اعلام روز جهانی قدس و راهپیمایی برای همدلی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت:انقلاب اسلامی از همه ظرفیت جمهوری اسلامی برای همراهی و همدلی با مردم فلسطین استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین خدمات را برای مردم فلسطین ارائه داد تا آن‌ها در صحنه‌های مختلف تنها نمانند و اکنون فلسطین دست برتر را دارد.

او با بیان اینکه اسرائیل‌ها چند اشغال را انجام داده بودند گفت: آن‌ها بخش قابل توجهی از لبنان را اشغال کرده بودند؛ ولی جبهه مقاومت موفق شد این اشغالگری را به پیروزی تبدیل کند و رژیم صهیونیست تقریبا لبنان را تحویل دادند.

امام جمعه کرمان اشغال دوم را که در جغرافیای اسلامی شکست خورد، اشغال سوریه عنوان کرد و افزود: صهیونیست‌ها قریب به ۸۰ درصد از سوریه را اشغال کرده بودند؛ اما نیرو‌های مجاهد با فرماندهی شهید سلیمانی در سوریه حضور پیدا کردند و اشغالگری سوریه به شکست انجامید.

او اشغال سوم را عراق عنوان کرد که با شکست صهیونیست رو به رو شد و بیان داشت: امروز فرصتی است که نشان دهیم فلسطین زنده است و امروز فلسطین قوی و رژیم صهیونیست ضعیف است و یکی پس از دیگری پیروزی‌هایی است که  نصیب جبهه مقاومت می‌شود و جبهه سنگ تبدیل به جنگ موشک شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: امروز در شرایطی مردم فلسطین از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند که در داخل اسرائیل شکاف عمیقی وجود دارد و خود در آن محو می‌شود وجبهه مقاومت تحت زعامت رهبری هر روز پیروزی را نصیب  خود می‌کند و آهنگ صلح و امنیت با نقش جمهوری اسلامی رقم می‌خورد و به فضل خدا شرایط را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم.

 او بیان داشت: آنجا که انسان می‌داند و عمل نمی‌کند، یکی از مظاهر فسق است و باید علم و عمل را با هم داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: معلم موفق و فهمیده معلمی است که تکلیفی به شاگرد بدهد که در توان و تکلیف او است، از خدا می‌خواهیم تکالیفی که توان نداریم به گردن ما نگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اسوه بودن حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر (ص) بیان داشت: پدر و مادر‌ها و معلمان؛ اگر می‌خواهید در تربیت موفق باشید، باید حوزه علم و عمل را با هم داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.