سرعت وزش باد در خراسان رضوی به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته کل این استان را فرا گرفته که بیشترین شدت آن مربوط به سرخس با سرعت ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همچنان پدیده غالب در خراسان رضوی است که امروز نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید با احتمال بروز خسارت برای خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

او افزود: اگرچه شدت وزش باد از فردا، شنبه در خراسان رضوی کاهش می‌یابد، اما تا روز‌های میانی هفته آینده این پدیده همچنان در استان ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته بارش‌های پراکنده در نواحی غربی و شمالی استان مانند قوچان رخ داد.

آهنگرزاده  بیان کرد: قوچان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۴۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است، دمای مشهد طی این مدت بین ۱۹ تا ۳۴ درجه در نوسان بوده است.

او تصریح کرد: امروز برای نواحی شمالی خراسان رضوی افزایش ابرناکی همراه با رعد و برق و رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: روند کاهش دما از فردا، شنبه در نواحی شمالی خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا اواسط هفته ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.