خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی باران به مزارع سرپل ذهاب

رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : طوفان، بارش شدید باران و سیلاب روز‌های اخیر به مزارع، باغات و اماکن دامی این شهرستان خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی وارد کرد.

نعمت دارابی رئیس جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : طبق برآورد اولیه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، طوفان شدید روز‌های اخیر در شهرستان سرپل ذهاب به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد در سطح هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع گندم خسارت زد.

وی اظهار کرد: بر اثر طوفان۲۶ هکتار مزارع جو آبی ۵۰تا ۷۰ درصد و باغات گوجه سبز نیز بر اثر ریزش گل، میوه و شکسته شدن شاخ و برگ روستای پیران به میزان ۶۰ تا۷۰ درصد در سطح ۲۲۰هکتار دچار خسارت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: شاخ و برگ باغات انگور یاقوتی به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد در سطح ۵۴۵ هکتار دچار شکستگی شده و به دنبال ریزش گل، میوه و شکسته شدن شاخ و برگ سایر محصولات باغی از جمله مرکبات به میزان ۲۰ درصد در سطح سه هکتار خسارت وارد آمد.

او از تلف شدن سه راس دام سبک و شکستگی دست و پای سه راس دام سبک بر اثر طوفان خبر داد و افزود: خسارت به شکسته شدن پوشش سقف ۱۳ جایگاه دام به میزان ۱۵ تا ۳۰ درصد و تخریب پوشش نایلونی سه واحد گلخانه و ۱۵ تا ۲۰ درصد پوشش نایلونی ۱۵ هکتار محصولات جالیزی از دیگر خسارات طوفان شب گذشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.