ارتفاع‌زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد در راه صعود به تفتان/ ۲ کوهنورد تهرانی نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: ۲ کوهنورد تهرانی که در حال صعود به قله تفتان دچار حادثه شده بودند توسط امدادگران هلال احمر نجات پیدا کردند.

  جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، جلال هاشمزهی، اظهار داشت: دو بانوی کوهنورد تهرانی که قصد صعود به قله تفتان را داشتند در مسیر صعود دچار ارتفاع‌زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد شدند که با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

رئیس هلال احمر خاش افزود: این کوهنوردان که با گروه صعود کننده بودند یکی در مسیر صعود دچار ارتفاع‌زدگی خفیف شده، ولی بدون توجه به مسیر ادامه می‌دهد و هر چه ارتفاع بیشتر می‌شود حال وی بدتر شده و در نقطه آخر از حال می‌رود که توسط هم‌گروهی‌ها مصدوم به ارتفاع پایین دست منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: نفر دوم کنار دهانه قله آتشفشانی با استنشاق گاز گوگرد و عدم رعایت فاصله و بر اثر سرعت بالای باد یک باره تمام گاز گوگرد بر روی ایشان رفته و حالت خفگی و مسمومیت پیدا می‌کند. در ادامه تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان خاش وارد منطقه شده و پس از یک عملیات ۷ ساعته این مصدومان را در ارتفاعات تفتان نجات دادند.

هاشمزهی بیان کرد: به دلیل نامناسب بودن و عرض کم مسیر صعود عملیات امداد‌رسانی تا زمان انتقال مصدومان به محل اردوگاه "دره گل" و تحویل به گروه ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار