تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های ترکیه

آمریکا چند شرکت ترکیه‌ای را به علت نقض تحریم‌های روسیه تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا پنج شرکت ترکیه‌ای را به علت نقض تحریم‌های روسیه تحریم کرد.

به گزارش رویترز، این شرکت‌ها عبارتند از شرکت تجاری کشتیرانی آرتوین، شرکت فناوری آزو، دکسیاس و شرکت‌های تجاری و کشتیرانی سالدا و اسمارت.

یکی از مقامات دولت آمریکا به رویترز گفت که تحریم‌ها نهادها و افرادی را در بخش‌های تجاری و دریایی ترکیه که «عمدتاً» متعلق به روسیه یا مرتبط با روسیه هستند، هدف قرار داده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: این به عنوان یک هشدار در مرحله تکاملی اجرای کنترل‌های صادراتی است.

از بین این شرکت‌ها دو شرکت آزو اینترنشینال و دکسیاس متهم به تامین و فروش تراشه الکترونیکی و کالا‌های دو منظوره به روسیه شده اند.

همچنین سه کشتی ترکیه‌ای نیز به علت اقدامات تسهیل کننده برای دور زدن تحریم‌های روسیه، مشمول تحریم وزارت خزانه داری آمریکا شده اند.

ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو در طول جنگ اوکراین روابط متعادلی را با مسکو و کی‌یف دنبال می‌کند، اما از ناحیه غرب برای پیوستن به تحریم‌های علیه روسیه تحت فشار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۱:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
در صورتی که امریکا هواپیمای F-16 به ترکیه ندهد ما با ترکیه خودمان F-16 را بصورت مهندسی معکوس ساخته و تولید کرده و خواهیم فروخت به کشورهایی که صلاح و مصلحت جهان شرق مورد نظر خودمان باشد. این یک پیروزی بزرگ خواهد بود از برای ما. این طور باشد که همه با هم باشیم . وحدت کلمه داشته باشیم.
آخرین اخبار