تحقق اشتغال ۱۴۸۰ نفر در حوزه صنایع دستی/ ۷۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران اردبیل پرداخت شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از تحقق اشتغال هزارو ۴۸۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی و پرداخت ۷۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: طی سال گذشته اشتغال هزارو ۴۸۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان محقق شده است که این امر نشان دهنده اهمیت صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و وضعیت معیشتی جامعه دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران حوزه صنایع‌دستی پرداخت شده است که ۳۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۹۹ میلیارد از محل تسهیلات مشاغل خانگی و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ بوده است. 

محمدی ادیب تاکید کرد: با توجه به اهمیت امر آموزش در حوزه صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان در یک سال گذشته برای هزارو ۳۵۰ نفر دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی و تخصصی برگزار کرده است. 

او با اشاره به حمایت همه جانبه اداره کل میراث‌فرهنگی از صنعتگران حوزه صنایع‌دستی ادامه داد: در این مدت ۸۵ نفر از صنعتگران از محل صندوق روستایی و تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: بیش از ۳۴ هزار صنعتگر تحت پوشش اداره کل میراث‌فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزارو ۴۶۵ فقره پروانه انفرادی صادر یا تمدید شده و جواز تاسیس کارگاه گروهی صنایع‌دستی نیز صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.