کلاهبرداری با خریدوفروش ارز روبل در فضای مجازی

فردی با انتشار تبلیغات خریدوفروش ارز روبل در فضای مجازی در شهرستان بروجن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان فروش ارز روبل در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا بروجن قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خریدوفروش ارز فعالیت می‌کند آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ سه میلیارد ریال جهت خرید ارز روبل برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

عسگری ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا بروجن هویت متهم به همراه همدست وی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی به‌عنوان مطلع به این پلیس دعوت شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در خصوص موضوع از نامبرده تحقیق و به بزه انتسابی معترف گردید و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد؛ لذا با پیگیری‌های به عمل‌آمده مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز به‌حساب شاکی عودت داده شد.

وی گفت: کاربران اینترنت برای ارتباط‌گیری و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره تماس این مرکز ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار