افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد.

آقای بهروزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین بستر‌های لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سال‌های گذشته ۱۲ میلیون دلار بود ولی در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۷ میلیون دلار افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر آن ۱۵۵ میلیون دلار سرمایه خارجی نیز برای ۱۲ طرح در استان جلب شد.

 وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هدف‌گذاری ما در زمینه میزان سرمایه‌گذاری در حدود ۳۰ میلیون دلار بود تا بتوانیم اثرات مثبت اقتصادی آن را در زمینه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی در سطح استان شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه در سال گذشته مطالعات اولیه و نیازسنجی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شد گفت: ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اعم از صنعت، گردشگری، خدمات، بخش عمران شهری و کشاورزی مورد مطالعه و احصا قرار گرفت تا بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها فراهم شود.

آقای بهروزی تصریح کرد: طراحی و پیاده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری هم با هدف هدایت سرمایه‌گذار و هوشمندسازی جذب و مدیریت سرمایه‌گذاری برای اولین بار در سطح استان انجام گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در کنار جذب سرمایه‌گذاری خارجی نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به امور مربوط به سرمایه‌گذاران هم انجام می‌شود تا روند جذب و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تسریع یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.