معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت مصمم است با مهار تورم و رشد تولید، وضعیت معیشتی مردم را متحول کند

سید محمد حسینی گفت: دولت مصمم است با کاهش و مهار تورم و رشد تولید منشاء تحول در وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم شود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشستی در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اداری شهرستان قرچک با اشاره به اهداف و سیاست‌های دولت اظهار داشت: اگر از ابتدا به راهبرد‌ها و راهکار‌های مطرح شده از جانب رهبر فرزانه انقلاب به درستی عمل می‌شد قطعاً شرایط امروز کشور بسیار بهتر و متفاوت  بود.

معاون رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه رهبری رضای خدا و خدمت به مردم و پیشرفت کشور را مد نظر دارد و با احاطه به مسائل کشور، منطقه و جهان و در نظر گرفتن منافع ملی نقشه راه را مشخص می‌کند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر دولت مردمی، عدالت محور و تحول گرا مصمم است به بیانات و منویات رهبری عزیز جامه عمل بپوشاند.

حسینی با تاکید بر اینکه معادلات منطقه به نفع ملت ایران و جبهه مقاومت در حال تغییر است، اظهار داشت: جبهه مقاومت در پاسخ حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی را از جهات مختلف در محاصره قرار داده اند و شرایط بگونه‌ای شده است که رژیم صهیونیستی جرات واکنش گسترده به آن را ندارد و این اقتدار به برکت انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است.

 معاون رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه چندین کشور عربی و اسلامی را مورد حمله قرار داد و بخش‌هایی از سوریه، لبنان، مصر و اردن را به اشغال درآورد و کسی جرأت و توان ایستادگی در مقابل آن را نداشت، اما به برکت انقلاب اسلامی حزب الله و جبهه مقاومت شکل گرفت و از آن روز تا به امروز جلو توسعه طلبی آنان گرفته شده و در مواردی ناگزیر به جای تهاجم و پیشروی به عقب نشینی و دفاع متوسل شده است.

وی گفت: امروز سخن از عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها نزد مردم منطقه خریداری ندارد و بی تردید دولت‌های عربی در این برنامه تجدید نظر خواهند کرد.

 معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: دولت در عرصه خارجی با اتخاذ سیاست متوازن، ارتباطات کشور را صرفاً به چند کشور اروپایی و غربی محدود نکرده و با همه کشور‌های همسایه و قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان، روابط حداکثری را در دستور کار قرار داده است که می‌تواند منافع زیادی نصیب کشورمان کند.

حسینی گفت: دولت در عرصه داخلی نیز علیرغم شرایط بسیار سختی  که در شروع مسئولیت داشت با روحیه ما می‌توانیم و عزم راسخ در کنار حل و فصل مسائل جاری کشور، اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را آغاز کرد و گام‌های بلندی نیز در تکمیل زیرساخت‌های کشور برداشت.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه  انبوه مشکلات و تورم بالا و رشد اقتصادی ناچیز در  دهه ۹۰ باعث شد که شیرینی اقدامات دولت در یک سال و نیم گذشته تحت الشعاع مشکلات معیشتی قرار گیرد، اما دولت مصمم است با کاهش و مهار تورم و رشد تولید منشاء تحول در وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم شود.

معاون رئیس جمهور گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است و باعث بالا رفتن رشداقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه و رفاه اجتماعی و علاوه بر آن تاثیر روانی داشته و امید و اعتماد به نفس ملی را افزایش می‌دهد که تبعات مثبت فراوانی بهمراه دارد.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید، رئیس‌جمهور بر وظایف و مسئولیت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه مهار تورم و افزایش تولید تاکید کرد و کارگروهی در مجموعه دولت ایجاد شد تا آثار تورمی طرح‌ها و لوایح را با دقت محاسبه کند که حتی الامکان پیشنهادات تورم زا از دستور خارج شود.  
 
حسینی تصریح کرد: لازمه موفقیت و پیشرفت کشور این است که بدنه دولت در سراسر کشور در وهله اول به این باور برسند که می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت و در مرحله بعد با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب در مسیر نیل به اهداف گام برداشت.

 معاون رئیس جمهور گفت: اگر چه دشمنان تحریم‌های ظالمانه را تحمیل کردند تا مردم را با مشکل مواجه کنند و به زعم خود در مقابل نظام قرار دهند، اما مردم با مقاومت و ایستادگی خود نشان دادند که می‌توانیم این مراحل سخت را پشت سر بگذاریم.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور استفاده از ظرفیت‌های گسترده و متنوع کشور را برای رشد و آبادانی و غلبه بر مشکلات مورد تاکید قرار داد و گفت: وجود منابع عظیم انرژی، معادن غنی، شرکت‌های متعدد دانش بنیان، زیرساخت‌های صنعتی و نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمد از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است و دولت مصمم است با رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار و فراهم کردن زمینه‌های صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان شرایط مناسبی برای رشد تولید و بهبود شرایط اقتصادی کشور ایجاد کند در این راستا حتی وجود نقدینگی در جامعه می‌تواند یک فرصت باشد به شرط آنکه نقدینگی به سمت تولید و سرمایه گذاری‌های در امور زیربنایی هدایت شود.

 وی گفت: در دولت قبل بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور متوقف شد که امروز گریبانگیر تبعات منفی آن هستیم و البته با برنامه ریزی‌های انجام شده و با سرمایه گذاری شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ و  بانکها، ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه گذاری معادل ۱۷ میلیارد دلار شروع شده و پیشرفت کار هم مرتب رصد می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: تولید نیازمند سرمایه گذاری است و دولت مصمم است با تسهیل شرایط زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم سازد.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور اهمیت ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه و بین جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: کار کردن  فقط داشتن شغل دولتی و پشت میز نشینی نیست بلکه زمینه‌های فراوانی برای کار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، معدن، تجارت و خدمات وجود دارد و در این راستا ضرورت دارد علما، اساتید، فعالان اجتماعی و رسانه ها، با گفتمان سازی، فرهنگ کار و تلاش را در کشور نهادینه کنند.  

حسینی همچنین بر اهمیت افزایش بهره‌وری تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که بهره وری افزایش پیدا کند  و اگر این کار انجام شود هزینه‌های تولید کاهش یافته و محصولات تولیدی از قدرت رقابتی و صادراتی برخوردار خواهند شد.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و توجه به اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت ساماندهی همه این حوزه‌ها را در دستور کار قرار داده و با جدیت فعال شدن این حوزه‌ها را پیگیری می‌کند.

 حسینی افزود: برای اینکه تولید کنندگان و کارآفرینان  با امید و دلگرمی بیشتری اقدام کنند ضرورت دارد از ورود بر رویه کالا‌های خارجی و قاچاق به کشور جلوگیری شود.

 معاون رئیس جمهور با یادآوری روحیه فساد ستیزی  و عدالت گستری دولت گفت: دولت مصمم است با بکارگیری مدیران پاکدست، حاکم کردن انضباط مالی و گسترش شفافیت، زمینه‌های فساد و رویه‌ها و ساز و کار‌های فساد زا شناسایی و پیشگیری نماید و تاکنون با اهتمام و عنایت آیت الله رئیسی به انضباط مالی و کاهش هزینه‌های دولت اقدامات مفید و موثری انجام شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در ابتدای این نشست که به مناسبت ایام حزن و اندوه اهل بیت و سوگواری شهادت امیر مومنان، با مداحی و تشییع پیکر شهید گمنام در فرمانداری قرچک همراه بود با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم بر ادامه مسیر نورانی شهیدان تاکید کرد و گفت: بدون تردید اگر روحیه شهادت طلبی و جانفشانی وجود نداشت نمی‌توانستیم در مقابل توطئه‌ها و فشار‌های شکننده دشمنان ایستادگی کنیم. استمرار نظام اسلامی، امنیت و اقتدار امروز به خاطر حضور مردم در صحنه‌های مختلف و روحیه مقاومت، ایثار و جانفشانی رقم خورده است.

در این مراسم همچنین فرماندار قرچک ضمن خیر مقدم به حضار، دلیل اصلی برگزاری این نشست را تبیین نام گذاری سال و ایجاد همدلی و همکاری برای تحقق آن ذکر کرد و  گزارشی اجمالی از وضعیت قرچک و انتظارات مردم ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
پیشاپیش ممنون لطفا به فکر باز نشستگان هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
به خدای محمد(ص) قسم اگر بساط چغندر فروشی داشتم حاضر نبودم آن را به دست یکی از این مسئولین غیر مسئول بدهم. اینقدر این آدمها پررو، خالی بند، بی عمل و حراف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
در همین ابتدای سال با موافقت و چراغ سبز نشان دادن به نظر شورای رقابت توسط وزیر صمت بعنوان عضوی از کابینه عزم دولت را برای مهار تورم شاهد هستیم .نکته قبل تذکر به دولت این است که وقتی کلید افزایش قیمت برای یک کالای مهم همچون خودرو با جهش حداقل 120 تا 150 میلیون تومانی زده شود به طبع سونامی تورم به مانند قطعات دومینو سایر کالاها و خدمات را نیز در بر خواهد گرفت و حقیقتا وضعیت معیشتی مردم را متحول خواهد کرد .
آخرین اخبار