کشاورزان کردستانی از سمپاشی مزارع خودداری کنند

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به بارندگی های پیش رو ، کشاورزان استان ضمن توجه به هشدار‌های صادر شده، بنابه توصیه کارشناسان از سمپاشی در مزارع خودداری کنند.

مهدی فتحی اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از نزولات جوی و کاهش آسیب‌های احتمالی وارده به بخش کشاورزی، بکارگیری توصیه‌های فنی امری ضروری است.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: کارشناسان کشاورزی برای روز‌های بارانی توصیه می‌کنند کشاورزان از کود کلرور پتاسیم در باغات و مزارع استفاده، ولی از سمپاشی خودداری کنند.

او ادامه داد: خودداری دامداران در عبور از ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و انتقال دام از واحد‌های فرسوده و مستهلک از دیگر توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان است.

فتحی یادآور شد: عایق بندی و محافظت از کندو‌ها و خودداری از استقرار آن در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، بازدید از استخر‌های پرورش ماهی، پاکسازی تنظیم و کنترل دریچه‌های آب ورودی و خروجی اقدامات برای جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخر‌ها برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی لازم هم از دیگر موارد ضروری است که امید می‌رود کشاورزان به آن توجه کنند.

او اظهار کرد: همچنین به کشاورزان توصیه می‌شود بعد از اتمام بارندگی نسبت به مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شبکه‌های مراقبت اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.