آموزش سلامت بلوغ به دانش آموزان عشایر

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ به دانش آموزان مدارس عشایری و شبانه روزی خبر داد.

مرجان پناهی مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تهیه بسته‌های سلامت بلوغ برای دانش‌آموزان دختر مدارس عشایری و شبانه‌روزی خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان زنان و زایمان و کارشناسانی که در زمینه بلوغ کار کرده‌اند به همراه گروهی از آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در کنار اهدای این بسته‌ها، به دانش‌آموزان و اولیا در خصوص سلامت در دوران بلوغ آموزش داده می‌شود، افزود: تاکنون ۲۴۰ بسته بلوغ به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال تهیه شده که با اولویت مدارس مناطق محروم استان توزیع می‌شود.


مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به هدف‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری برای طرح آموزش سلامت در دوران بلوغ، گفت: این طرح از مدارس شبانه‌روزی آغاز شده و تا پوشش کامل جامعه هدف ادامه می‌یابد.


پناهی یادآور شد: بعضی دختران با موضوع بلوغ آشنا نیستند و در صورت آگاهی‌بخشی، آسیب‌های آن کاهش می‌یابد و سبب تحکیم خانواده و کاهش آمار ناباروری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.