اهدای خون ۳۰۰ کردستانی در شب اول قدر

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در نخستین شب قدر (۱۹ رمضان)، ۶۰۰ نفر در شهر‌های سریش‌آباد و بیجار به مراکز سیار خونگیری مراجعه کردند که ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدسعید کریمیان اظهار کرد: در نخستین شب قدر ۲۰۰ نفر در سریش آباد به پایگاه مرکز انتقال خون مراجعه کردند که ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه پایگاه خونگیری در مرکز خدمات بهداشتی و درمانی شهدای این شهر مستقر شد، افزود: با توجه به اینکه همه ساله در ماه رمضان ذخایر خونی در کشور و استان با کاهش مواجه می‌شود، از این رو از تمام مردم و شهروندان درخواست داریم با نذر خون خود مراکز درمانی و بیمارستانی را برای خدمات دهی به بیماران یاری دهند.

او ادامه داد: در شب نوزدهم ماه رمضان، پایگاه فوریت‌های پزشکی بیجار نیز اقدام به پذیرش اهداکنندگان خون در این شهرستان کرد.

کریمیان یادآور شد: مطابق گزارش مسئول فوریت‌های پزشکی بیجار، از ۴۰۰ متقاضی اهدای خون، ۱۶۲ نفر پذیرش و در نهایت ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او گفت: این طرح توسط سازمان انتقال خون استان کردستان هرساله در شب‌های قدر بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد در پایگاه انتقال خون اجرا می‌شود و این پایگاه در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان مستقر و آماده خون گیری از شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون کردستان نیاز به خون را نیازی همیشگی اعلام کرد و یادآور شد: از هر کیسه خون، سه فرآورده شامل گلبول قرمز متراکم، پلاکت و پلاسما تولید می‌شود که هر فرآورده جان یک بیمار را نجات می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.